۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۶۳۶۵۳
امام جمعه ماهشهر:

واکنش ایران در برابر نقض برجام، عدم عمل به تعهدات است

امام جمعه ماهشهر با اشاره به این که با باقی ماندن تحریم ها، برجامی وجود نخواهد داشت، گفت: در صورت باقی ماندن چنین تحریم هایی واکنش ایران، عدم عمل به تعهدات برجامی است.
حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به هشدارها و پیش بینی های رهبرمعظم انقلاب مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا در موضوع برجام گفت: این پیش بینی ها به مرور زمان خود را نشان داد و در این باره واکنش جمهوری اسلامی ایران در برابر نقض برجام، ادامه دادن فعالیت های هسته ای و غنی سازی با قدرت چند برابر است.

امام جمعه ماهشهر با بیان این که با باقی ماندن تحریم ها، برجامی وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: مذاکرات طولانی مدت و کوتاه آمدن دولتمردان در برخی مسائل جهت برداشتن محدودیت ها و تحریم ها است اما در صورت باقی ماندن چنین تحریم هایی واکنش جمهوری اسلامی ایران، عدم عمل به تعهدات خود در برجام خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر به نگرانی آمریکایی ها و غربی ها از تصمیم جمهوری اسلامی در واکنش به نقض برجام اشاره و خاطرنشان کرد: رییس جمهور جدید آمریکا چاره ای جز عمل به تعهدات برجام ندارد و خوشبینی های دولتمردان به برجام از همان آغاز مذاکرات هسته ای با توجه به بدعهدی آمریکا بی معنا بود.

حجت الاسلام غبیشاوی گفت: باور دولت کنونی ایران آن است که از طریق مذاکرات می توان حقوق خود را گرفت اما چنین تفکر خامی با توجه به طرف مقابل مذاکره که همانا دشمن است، بی پایه و بی معنا خواهد بود.

وی با بیان این که دشمنی آمریکا از آغاز انقلاب اسلامی و تا زمان کنونی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تقویت بینه های داخلی و استفاده از ظرفیت های کشور و واکنش در برابر نقض برجام راهکارهای مقابله با بدعهدی آمریکا است.

امام جمعه ماهشهر در پایان سخنان خود حضور جهادی و بسیجی در همه عرصه ها را ضامن موفقیت برای کشور دانست و افزود: متأسفانه روحیه جهادی و بسیجی در مسائل اقتصادی نهادینه نشده و دنیازدگی مسؤولان امر را شاهد هستیم؛ اما با میدان دادن به بسیجیان در عرصه اقتصادی قطعا شاهد دستاوردهایی خواهیم بود./9456/302/ب3

ارسال نظرات