۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۶۳۶۰۹

ضایعاتی که تاریخی و جاودانه است

در دیدار فیدل کاسترو با رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری ایشان، حضرت آیت الله خامنه ای با دست چپ با کاسترو مصافحه می‌کنند که موجب تعجب رهبر کوبا می شود.
کاسترو

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، در دیدار فیدل کاسترو با رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری ایشان، حضرت آیت الله خامنه ای با دست چپ با کاسترو مصافحه می‌کنند که موجب تعجب رهبر کوبا می شود.

کاسترو با یونیفورم مرتب نظامی، درجه‌ها و دکمه‌های طلایی به سمتِ آقای خامنه‌ای می‌آید. درمقابلِ اتاق ملاقات، به همدیگر می‌رسند. کاسترو می‌خواهد دست بدهد، اما با تعجب می‌بیند که آقای خامنه‌ای به جای دست راست، دست چپ را جلو آورده‌اند. کاسترو با دست چپ دست می‌دهد و در حالیکه هنوز دست آقای خامنه‌ای را در دست دارد، سؤال می‌کند: علت اینکه شما با دست چپ دست دادید چیست؟

آقای خامنه‌ای دست راستشان را کمی بالا می‌آورند، به آن نگاه می‌کنند و می‌گویند: این از ضایعات انقلاب است! کاسترو که متوجه ماجرا شده، دست چپ آقای خامنه‌ای را به نشانه محبت فشار می‌دهد و با افتخاری همراه با شرم می‌گوید: این ضایعات تاریخی و جاودانه است.

 کاسترو در دیدار خود با آیت الله خامنه ای در حاشیه اجلاس عدم تعهد گفت: «من نطق شما را کامل شنیدم، در این سخنرانی عالی، ارزش‌های اخلاقیِ عالی وجود داشت؛ من باید نطق شما را یکبار دیگر با دقت مطالعه کنم و آن را داشته باشم، تا گاهی به آن رجوع کنم»./916 /102/ع

ارسال نظرات