۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۶۳۵۶۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

پیروی از اخلاق حسنه پیامبر مشکلات جامعه را حل می کند

آیت الله حسینی خراسانی گفت: اگر جامعه را با پیروی از اخلاق حسنه پیامبر(ص) به وضع مطلوب برسانیم، بیکاری و اعتیاد ریشه کن شده، ازدواج به موقع رواج پیدا می کند و ارزش ها کاملا در جامعه جاری خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی شامگاه جمعه در نخستین شب از مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) که دررمحل مسجد علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد، به بیان نکاتی پیرامون آیه 159 سوره مبارکه آل عمران که به صفت مهربانی پیامبر اکرم(ص) اشاره دارد، پرداخت.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) الگوی اخلاق حسنه برای مسلمانان هستند و اگر کسی بتواند تا حد امکان سبک زندگی خود را با زندگی ایشان تنظیم کند، مشکلاتش حل خواهد شد.

وی افزود: این آیه شریفه خطاب به پیامبر(ص) می فرماید «ای پیامبر به لطف و عنایت پروردگار و به برکت رحمتی که خدا شامل حال شما کرده و قلب رؤوف و مهربانی به شما داده، با نرمخویی تا عمق جان جوانان نفوذ کرده اید و صاحب دل های مردم شدید. به گونه ای که مردم حول شما جمع شده و از دیدن تان لذت می برند.» اگر ما نیز در زندگی به حدی رسیدیم که مردم با دیدن مان احساس آرامش می کردند، پیرو پیامبر اکرم(ص) هستیم.

آیت الله حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: خداوند در ادامه آیه خطاب به پیامبر(ص) می فرماید «اگر شما اخلاق درشت و قلب خشنی داشتید، مردم از اطراف تان پراکنده می شدند. این که مردم به شما ارادت دارند و از هیچ کمکی در قبال شما مضایقه نمی کنند، به خاطر اخلاق تان است. پس اگر کسی خطایی کرد از او بگذرید و برای او استغفار کنید.»

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: همین که انسان خطا و اشتباه اطرافیانش را به روی آن ها نیاورد، مهم ترین عامل تربیت انسان ها است. نباید فرد خطاکار فکر کند دیگر آب از سرش گذشته است؛ مثلا اگر پدر و مادری اشتباه فرزند خود را دیدند، باید او را مدیریت کنند و خطایش را نادیده بگیرند. البته نادیده گرفتن به معنای رها کردن نیست، بلکه به این معناست که به صورت هدفمند و حساب شده از او بگذرید و برایش استغفار کنید.

وی در پایان با اشاره به راهگشا بودن این سفارش الهی در حل مشکلات اجتماعی، خاطرنشان کرد: جوانان ما برای تحقق چنین جامعه ای خون دادند و فرمان امام مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی بسیج نیز برای رسیدن به چنین جامعه ای بوده است. باید ارزیابی کنیم که چه مقدار با وضع مطلوب فاصله داریم. اگر جامعه را با پیروی از اخلاق حسنه پیامبر(ص) به وضع مطلوب برسانیم، بیکاری و اعتیاد ریشه کن شده، ازدواج به موقع رواج پیدا می کند و ارزش ها کاملا در جامعه جاری خواهند شد./202/820/ب1

ارسال نظرات