۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۶۲۸۴۲
همراه با تقدیر از برگزیدگان؛

همایش ملی «نماز در فرهنگ رضوی» به کارخود پایان داد

همایش ملی «نماز در فرهنگ رضوی» با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در پردیس دانشگاه شهید بهشتی تالار ابن هیثم برگزار شد.
نماز در فرهنگ رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش ملی «نماز در فرهنگ رضوی» با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی ظهر امروز دوم آذر در پردیس دانشگاه شهید بهشتی تالار ابن هیثم برگزار شد.

سید حسین مجتبوی، دبیر همایش در این مراسم گفت: بیش از 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که در ارزیابی اولیه که از سوی 2 داور انجام شد 37 مقاله انتخاب و به داور سوم سپرده شد که در نهایت 10 مقاله با کسب امتیاز به عنوان برتر شناخته شدند.

وی ادامه داد: حدود 220 مقاله درباره محورهای یاد شده به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از سوی کمیته علمی ارزیابی شده و از این تعداد، 10 مقاله به صورت سخنرانی ارائه و در پایان همایش از این 10 نفر تقدیر می‌شود.

دبیر همایش تصریح کرد: 16 مقاله نیز به عنوان مقاله های پذیرفته شده ثبت شد که به همراه چند مقاله دیگر منتشر می شود و دو کتاب مجموعه مقالات برتر و مقالات پذیرفته شده در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش یک روزه نماز در فرهنگ رضوی، با محورهای اصلی نهادینه سازی فرهنگ نماز مبتنی بر فرهنگ رضوی در جامعه، توسعه و ترویج کمی و کیفی فرهنگ نماز با تاکید بر آسیب شناسی فرهنگ نماز در بازار و گفتمان سازی مبتنی بر فرهنگ رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی موانع و محدودیتهای اساسی در برپایی نماز باشکوه، شاخصهای اقامه کنندگان نماز در سطح یک حرکت عظیم جهانی، چگونگی نهادینه سازی فرهنگ نماز در خانواده و اجتماع و همچنین بررسی نماز در سبک زندگی ایرانی اسلامی از دیگر محورهای این همایش است.

مجتبوی افزود: نهادینه سازی فرهنگ نماز مبتنی بر فرهنگ رضوی در جامعه، گفتمان سازی نماز در بازار، گفتمان سازی نماز مبتنی بر فرهنگ رضوی، شناسایی موانع و محدودیت‌های اساسی در برپایی نماز با شکوه و توسعه و ترویج کمی و کیفی فرهنگ نماز از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی در ادامه با تاکید بر آسیب شناسی فرهنگ نماز در بازار را از جمله محورهای اصلی برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: اشاعه فرهنگ رضوی، حمایت از تولید کنندگان و پدیدآورندگان برتر درباره نماز با الهام از آموزه‌های رضوی و اهل بیت (ع) از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

گفتنی است، همایش ملی «نماز در فرهنگ رضوی» از سلسله برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به همت پژوهشکده مجازی تربیت اسلامی و با مشارکت 42 مجموعه دانشگاهی و حوزوی برگزار شد./202/934/ب1

ارسال نظرات