۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۶۲۳۷۶
نقوی حسینی در گفت وگو با رسا:

زد و بند انتخاباتی جریان غرب گرا با دموکرات ها/ 10 صد روز هم گذشت اما روحانی اقتصاد را سامان نداد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از زد و بند انتخاباتی جریان غرب گرا با دموکرات ها خبر داد و تاکید کرد که اگر آمریکا بخواهد برجام را کنار بگذارد خودش ضرر خواهد کرد.
سید حسین نقوی حسینی سید حسین نقوی حسینی

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، دیدگاه های خود را درباره انتخابات آمریکا بیان کرد و گفت: درباه انتخابات آمریکا چند نکته قابل توجه است، اول این که قریب 400 سال است که آمریکایی ها مجبور هستند بین دو دیدگاه و دو حزب یکی را انتخاب کنند و گروه سیاسی دیگری قادر به شرکت در رقابت نیست.

وی افزود: مردم آمریکا مجبور هستند دموکرات ها یا جمهوری خواهان را انتخاب کنند، نکته دوم این که در این دوره از انتخابات خود نامزدهای انتخاباتی چهره واقعی آمریکا و پشت پرده سیاست های داخلی و خارجی آمریکا را به نمایش گذاشتند.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان این کاندیداهای دموکرات و جمهوری خواه هر دو از تقلب صحبت می کردند، اظهار داشت: سؤال پیش می آید مگر نیروی سومی انتخابات را برگزار می کند که هر دو حزب می گویند تخلف صورت می گیرد، بالاخره خودشان به متقلب بودن خود در انتخابات اعتراف کردند.

وی ادامه داد: کاندیداها بخشی از فسادها و فجایع داخل حاکمیت آمریکا را به نمایش گذاشتند و از واقعیت جامعه آمریما پرده برداشتند، در نوع انتخاب هم نشان می دهد که مردم در این انتخابات اعتراض خود را به حاکمیت آمریکا اعلام کردند نه این که اعتراض به یک نوع تفکر یا شخص در انتخابات باشد، این انتخابات اعتراض به حاکمیت آمریکا بود اما مردم چاره ندارند جز این که به یکی از آن دو رأی بدهند.

نقوی حسینی با بیان این که رأی به ترامپ اعتراض به حاکمیت آمریکا بود، ابراز داشت: مردم از ناراحتی دموکرات ها به جمهوری خواهان پناه بردند، انتخاب ترامپ با توجه به گذشته و دیدگاه هایی که مطرح کرده است خیلی ها را نگران و مضطرب کرده که او چه می خواهد بکند.

وی با انتقاد از ذوق زدگی برخی روزنامه ها در پیروز اعلام کردن رقیب رییس جمهور منتخب آمریکا پیش از اعلام نتایج عنوان کرد:  بنده واقعا متأسفم برای جریان سیاسی یا پایگاه اطاع رسانی و فعالان سیاسی که از انتخاب نامزدی در انتخابات آمریکا خوشحال یا از انتخاب شخص دیگری ناراحت می شوند؛ آمریکایی ها دشمن ملت ما هستند و تفاوتی ندارد چه کسی حاکمیت دشمنانه را مدیریت کند، هر کس مدیریت کند در چارچوب دشمنی با ملت ایران مدیریت خواهد کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا یک قدرت سلطه گر، خیانتکار، تجاوزکار و جانی نسبت به بشریت و حقوق بشر است از این واقعا انسان متأسف می شود که کسی اظهار خوشحالی یا ناراحتی کند.

وی  اضافه کرد: این که ذوق زدگی سبب تیتر کردن نتیجه انتخابات آمریکا بر خلاف آنچه که واقعیت بود شد باید گفت برخی از آقایان با دموکرات ها بسته بودند و آنچه که ذوق و علاقه شان بود دنبال کردند، توافق و تفاهم کرده بودند که این ها در انتخابات به آن ها و آن ها نیز در انتخابات به این ها کمک کنند، همین ذوق زدگی و تمایل قلبی برای انتخاب یک فرد سبب خطای بزرگ رسانه ای شد که اعتبار آن ها را پایین آورد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سرنوشت برجام با انتخاب رییس جمهور جدید آمریکا گفت: کسانی که تصور می کنند انتخاب کلینتون یا ترامپ در اجرای برجام ممکن است تغییرات ایجاد کند اشتباه تعبیر می کنند، مگر اوباما دموکرات نبود چقدر عهد شکنی و بدعهدی کرد و دست به نقض برجام زد، کلینتون هم یکی همانند او است.

وی افزود: یکی از موضوعات مربوط به کشور که ممکن است تحت تأثیر رییس جمهور جدید قرار گیرد توافق برجام است، در این زمینه سه نکته وجود دارد، نکته اول این که برجام یک توافق بین المللی است که شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و 1+5 در این قضیه حضور دارند؛ ما از اول اعلام کردیم که با آمریکای تنها مذاکره نمی کنیم، این که حضرت آقا هوشمندانه و با تیز هوشی تمام فرمودند ما با 1+5 مذاکره می کنیم نه با آمریکای تنها، این روزها را می دیدند.

نقوی حسینی با بیان این که ما با یک مجموعه مذاکره کردیم که آمریکا یکی از اعضا است، اظهار داشت: اگر آمریکا بخواهد از این مجموعه خارج شود خودش باید هزینه آن را بپردازد و اتحادیه اروپا و شورای امنیت باید جواب آن را بدهند و به ایران مربوط نمی شود چون ما یک توافق بین المللی کردیم.

وی ادامه داد: سخنان ترامپ به سه دوره تقسیم می شود، یکی دوره قبل از انتخابات است که کاندیداها معمولا برای رأی حرف می زنند همانگونه که رییس جمهور عزیز ما در انتخابات سال 92 فرمودند که صد روزه اقتصاد کشور را سامان می دهم اما ده تا صد روز گذشته اما اقتصاد کشور سامان پیدا نکرده است بنابراین در آن دوره صحبت هایی برای رأی می شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان این که دوره دوم به عنوان دوره برزخ است، ابراز داشت: از زمانی که فرد انتخاب می شود تا زمانی که رسما ریاست جمهوری را به دست بگیرد سعی می کند که کمی سخنان گذشته را اصلاح و مردم را برای ورود به اجرا آماده کند.

وی عنوان کرد: دوره سوم هم زمانی است که فرد رسما رییس جمهور می شود که در زمان و در چارچوب صحبت می کند، بنابراین بین سخنان باید تفکیک قائل شد، برجام به ضرر آمریکایی ها نیست و بیش از این که به نفع ایران باشد به نفع آمریکایی ها است، ما چه نفع و سودی از برجام بردیم و آمریکایی چه سودی بردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر ما آمریکایی ها هیچگاه برجام را پاره نمی کنند چون به نفع آن ها است و اگر پاره کنند به ضرر آن ها خواهد بود، اگر تصمیم غیر عقلانی گرفتند و خواستند برجام را پاره کنند، رهبر معظم انقلاب استراتژی ایران را چند ماه قبل از انتخابات آمریکا به صورت کاملا شفاف روشن کردند و به همان استراتژی عمل خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایشان با هوشمندی و پیش بینی دقیق فرمودند اگر آن ها برجام را پاره کردند ما آن را آتش می زنیم، ما در برجام بیشتر ضرر کردیم آن ها در حالی که نفع بردند پاره می کنند و ما که ضرر کردیم باید آتش بزنیم.

نقوی حسینی با بیان این که انتظار جمهوری اسلامی ایران این است که که حاکمیت جدید آمریکا خطاهای دموکرات ها را انجام ندهد، گفت: این ها باید دست از عهد و پیمان شکنی بردارند و در راستای توافق بین المللی عمل کنند./1323/ت301/ج

ارسال نظرات