۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۶۲۱۴۴
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

توسعه فرهنگ عاشورایی سبب نابودی همه ظالمان جهان می شود

حجت الاسلام جلالی با بیان این که توسعه فرهنگ عاشورایی عامل نابودی همه ظالمان جهان است، گفت: دشمن از گسترش فرهنگ عاشورایی که به معنای ایجاد آزادی واقعی است ترس دارد چون این فرهنگ در راستای نابودی همه ظالمان جهان تلاش می‌کند.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در همایش عاشوراییان که در این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اجتماع عظیم مردم در راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: اربعین امام حسین(ع) نقطه عطف کربلا و میراث دار خاندان پیامبر گرامی اسلام است که در تاریخ تشیع جایگاه ویژه ای دارد.

وی با بیان این که اگر سیر کربلا به کوفه و شام نبود عاشورا در کربلا می ماند، افزود: حرکت 40 روزه اهل بیت(ع) امام حسین(ع) که با سختی و شداید بسیاری همراه بود موجب شد تا حرکت کربلا کامل شود.

حجت الاسلام جلالی از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به عنوان حج بزرگ شیعه یاد کرد و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی منشأ تحولات عظیمی بوده است.

وی با بیان این که همه ساله با فرارسیدن اربعین حسینی(ع) ارادتمندان و محبان خاندان اهل بیت(ع) از سراسر جهان، با حضور پر شور و میلیونی خود آیین باشکوه پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا را به یکی از بی نظیرترین اجتماعات مردمی تبدیل می کنند، ادامه داد: این کنگره عظیم راهپیمایی بزرگ ترین گردهمایی بشری در منابع جهانی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، مهم ترین پیام راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) به مردم جهان را فراهم شدن مقدمات ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام زمان(عج) از سوی خداوند دانست و افزود: شاید تا چند سال پیش برای هیچکس قابل باور نبود که میلیون ها نفر از کشورهای مختلف در یک برهه زمانی گردهم بیایند اما به لطف خدا و ائمه اطهار(ع) این مهم محقق شده است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که بهترین کار برای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا ادامه راه پیام آور کربلا است، ادامه داد: همان گونه که حضرت زینب(س) پیام رسان قیام کربلا بود پیام عاشورا را در تاریخ زنده نگهداریم و پیام رسان مظلومیت و خون سید الشهدا باشیم که به یقین این ارتباط تضمین کننده زندگی، اخلاق و رفتار، سلوک و موفقیت ما است.

وی، عشق به امام حسین(ع) را بزرگترین پیام پیاده روی اربعین حسینی برای مردم جهان دانست و خاطرنشان کرد: با مشاهده شور و شوق مسلمانان همه دنیا ترغیب به شرکت در این همایش می شوند و پیام آزادگی و عزت خواهی امام حسین(ع) در دنیا طنین انداز خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عشق به امام حسین(ع) زمان و مکان و پیر و جوان نمی شناسد، گفت: برای همقدم شدن با عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع) که این روزها شوریده حال و پای پیاده بسوی سرزمین عشق و احساس رهسپار هستند باید عاشق باشی تا برایت قابل درک باشد.

وی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی امروز به  نمادی از انسجام هرچه بیشتر شیعیان جهان شده است، گفت: اجتماع عظیم و میلیونی عاشقان و دلسوختگان حسینی در این برهه از زمان اهمیتی بسیار بالای دارد و سال به سال با حضور گسترده و با شکوه تر برگزار می شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که ملت ایران نیز در روز اربعین حسینی بار دیگر نیز عشق و ارادت خود را به اهل بیت محمد و آل محمد(ص) نشان خواهند داد و بار دیگر یاس و ناامیدی را بر چهره دشمنان اسلام خواهند پاشید، گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از نشانه های عمیق فرهنگ عاشورا است که نیاز همه افراد به این فرهنگ غنی روز به روز بیشتر احساس می شود.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اجتماع عظیم و کم نظیر شیعیان در اربعین حسینی برای جلوگیری از فرقه گرایی و نفوذ دشمنان اسلام است، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی عظیم‌ترین همایش شیعیان جهان و بزرگ‌ترین فرصت برای به تصویر کشانیدن اسلام رحمانی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حرکت فرهنگی و معنوی پیاده روی اربعین حسینی امروز به یک ارزشی دینی و اخلاقی تبدیل شده است، گفت:   مراسم اربعین حسینی فرصتی مهم در ایجاد وحدت و انسجام میان مسلمانان جهان است.

وی با اشاره به این که در این پیاده‌روی بزرگ علاوه بر شیعیان، بسیاری از مردم جهان از جمله اهل تسنن و مسیحیان و پیروان سایر ادیان نیز حضور پیدا می‌کنند، افزود: این اجتماع بزرگ بشری یک ظرفیت مهم معنوی به شمار می‌رود، می‌تواند فرصتی برای توسعه و گستر عدالت و استکبار ستیزی و مقابله با ظلم و ستم در جهان شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به برپایی موکب هایی از سوی جوانان و عاشقان حسینی در مرزها و مسیر پیاده روی زائران حسینی خاطرنشان کرد: کار خالصانه این افراد چیزی جز عشق، محبت، ایمان و ایثار نیست.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز اجتماع عظیم اربعین در کربلا مظهر قدرت در دنیا است، گفت: خیل عظیمی از عاشقان و دوستداران ابا عبدالله الحسین(ع) با وجود خطرات و تهدیدات مختلف، قدم به خاک مقدس کربلای معلی و نجف اشرف می گذارند و چنین استقبال و شوری در سراسر جهان بی نظیر است.

استاد حوزه علمیه مازندران، تقویت فرهنگ عاشورایی را سبب بیداری کشورهای اسلامی و ایستادگی در برابر ظالمان دانست و افزود: تحقق این مهم در نهایت به نابودی همه مستکبران عالم منجر می‌شود.

وی با بیان این که توسعه فرهنگ عاشورایی عامل نابودی همه ظالمان جهان که با توجه به این امر باید این فرهنگ برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ترویج شود، گفت: دشمن از گسترش فرهنگ عاشورایی که به معنای ایجاد آزادی واقعی است ترس دارد چون این فرهنگ در راستای نابودی همه ظالمان جهان تلاش می‌کند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه پیاده‌روی زائران در اربعین حسینی دارای پیام وحدت و بصیرت است، تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی امروز به صورت جهانی نشر پیدا کرده، فرهنگ عاشورا دارای درس های فراوانی است و این فرهنگ برای همیشه تاریخ باقی خواهد بود./950/پ202/ج1

ارسال نظرات