۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۶۱۹۵۵
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

برگزاری جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب در آذربایجان غربی

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: از 24 تا 30 آبان هفته کتاب و کتابخوانی است و طرح پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب در این ایام برگزار می شود.
جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، زادعلی، معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در جلسه پایتخت کتاب به مناسبت بیست و چهارمین دوره هفته کتاب با شعار «ایران می خواند»، اظهار داشت: از 24 تا 30 آبان هفته کتاب و کتابخوانی است و سومین دوره طرح پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب در این ایام برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اهواز و نیشابور به ترتیب دو شهر برگزیده طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران در دو سال گذشته بودند، افزود: امسال سومین دوره اجرای این طرح است و با گسترش فرهنگ کتابخوانی برای کسب جایگاهی در این طرح و برتر شدن تلاش کنیم.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب چهار مورد از روستاها برگزیده شده و برای اجرای طرح پایتخت کتاب طرحهای مختلفی از جمله کتابخانه تندرستی روستایی اجرا می شود.

وی ایجاد ایستگاه مطالعه در فضاهای مختلف شهری و روستایی مانند؛ مطب پزشکان، گذرگاهها، ایستگاهها، فروشگاههای ورزشی، آپارتمانها و هر مکانی که امکان توقف مردم و فرصت مطالعه وجود دارد را در گسترش فرهنگ مطالعه و حضور مؤثرتر آذربایجان غربی در طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران مؤثر دانست.

زادعلی به اجرای طرح پاییزه کتاب اشاره و اضافه کرد: بر اساس این طرح 12 کتابفروشی در سطح استان کتابهای خود را با 20 درصد تخفیف عمومی و 25 درصد تخفیف ویژه کودکان به فروش می رسانند.

وقاری، مسؤول باشگاه فرهنگی شهردار ارومیه نیز در این نشست با اشاره به عضویت 860 نفر در کتابخانه شهرداری و وجود 21 هزار جلد کتاب در این کتابخانه، گفت: ایجاد کتابخانه دیجیتالی و شبکه ارتباطی با کتابخانه های عمومی کشور از اقدامات پیشرو در عرصه گسترش فرهنگ مطالعه است.

وی ترویج فرهنگ مطالعه را نیازمند تحقیقات میدانی دانست و افزود: باید با بررسی عملکرد شهرهای موفق در این عرصه از نقاط مثبت و آموزنده آنان بهره جسته و برای مطالعه و رفع نقاط ضعف شهرهای برتر تلاش کنیم.

مسؤول باشگاه فرهنگی شهردار ارومیه با بیان اینکه 10 فرهنگسرا در سطح شهر ارومیه احداث و مشغول به ارائه خدمات هستند، اعلام کرد: پنج فرهنگسرای دیگر نیز آماده افتتاح و بهره وری است تا تعداد فرهنگسراهای داخل ارومیه به 15 عدد برسد.

وی در پایان فرهنگسازی در عرصه کتاب و کتابخوانی را نیازمند تحقیق و مطالعه عنوان و اضافه کرد: باید مطالعه شود که با چه شیوه ای می توان قفسه های کتاب و ایستگاه های مطالعه را در سطح شهر و نقاط مختلف ایجاد کرد به گونه ای که مردم استقبال کرده و بیشترین بهره وری را داشته باشد./936/202/ب2

ارسال نظرات