۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۴۶۱۶۴۲
امام جمعه شهرستان پارس آباد:

راستگویی و حسن خلق علاوه بر ثواب اخروی، عزت دنیا را به همراه دارد

امام جمعه پارس آباد راستگویی و حسن خلق را عامل ثواب اخروی و عزت دنیا دانست و گفت: خداوند متعال محبت شخصی را که با ایمان و دارای حسن خلق باشد در قلب مردم قرار می دهد.
حجت الاسلام رشادی، امام جمعه شهرستان پارس آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام سید سعید رشادی، امام جمعه و رییس هیأت امنای مدرسه علمیه ثامن الحجج(ع) شهرستان پارس آباد، عصر امروز در جمع طلاب خواهر این مدرسه علمیه با تأکید بر داشتن حسن خلق، خاطرنشان کرد: اخلاق حسنه به اخلاقی گفته می شود که انسانی، دینی، با اخلاص و با اعتقاد راسخ باشد چنین اخلاقی علاوه بر جلب رضایت خداوند موجب جلب رضایت مردم نيز مي شود.

وی با اشاره به ویژگی اخلاقی پیامبر اکرم(ص) و حسن خلق ايشان، افزود: راستگویی و حسن خلق علاوه بر ثواب اخروی، عزت دنیا را به همراه داشته و انسان را در میان مردم محبوب می کند.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با اشاره به تفسیر آیه 96 سوره مباركه مريم، تصریح کرد: شرط اول حسن خلق، ایمان و بعد عمل نیک است، خداوند متعال محبت شخصی را که با ایمان باشد در قلب مردم قرار می دهد.

رییس هیأت امنای حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) با اشاره به روایتي از پیامبر(ص)، ادامه داد: حسن خلق، حسن رفق و تواضع از جمله اموری است که در بین مردم محبت ایجاد می کند.

خانواده نهادی مقدس و هسته نخستین جامعه است

حجت الاسلام رشادی در ادامه با اشاره به نقش مادر در تربیت فرزند، گفت: بهترین مدرسه برای تعلیم و تربیت کودک، دامان مادر است.

وی خانواده را نهادی مقدس و هسته نخستین جامعه و از عوامل اصلی انتقال فرهنگ، اندیشه، اخلاق و عواطف دانست و افزود: ثمره­ نهاد مقدس خانواده فرزند است که بیشترین سهم تربیت و تاثیر پذیری فرزندان  بر عهده مادران است.

امام جمعه شهرستان پارس آباد فرزند را امانتی الهی در دست والدین خواند و گفت: والدین بایستی اهتمام ویژه ای داشته باشند تا با تربیت صحیح این امانت به خوبی به صاحبش باز گردانده شود.

وی تعلیم و تربیت اسلامی را یکی از حیاتی ترین نیازهای بشری خواند و بیان داشت: بزرگترین وظیفه مادران تربیت فرزند صالح است که باید سالها قبل از تولد فرزند به این امر توجه شود.

حجت الاسلام رشادی تأثیرگذاری شبکه­ های ماهواره ای بیگانه بر خانواده را تهدیدی جدی دانست و خاطر نشان کرد: مادر خوب فرزند خوب تربیت می کند و اگر مادر توسط شبکه های بیگانه منحرف شود فرزند نیز منحرف می شود./937/203/ب2

ارسال نظرات