۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۴۶۱۴۶۰
حجت الاسلام فرحزاد:

فرهنگ وقف در امور فرهنگي و تبليغي در جامعه ترويج شود

کارشناس برنامه تلويزيوني سمت خدا با اشاره به اينکه ايام آخر صفر، دهه وقف ناگذاري شده است، گفت: فرهنگ وقف به ويژه در امور فرهنگي و تبليغي بايد در جامعه ترويج شود.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد کارشناس برنامه تلويزيوني سمت خدا يكشنبه شب در سوگواره بصيرت حسيني حرم مطهر امامزاده هلال بن علي(ع) آران و بيدگل گفت: در دين مبين اسلام بر صدقه جاريه تأکيد فراواني شده است و وقف، يکي از بهترين مصاديق صدقه جاريه است.

وي با اشاره به اينکه ايام آخر صفر، دهه وقف ناگذاري شده است، خاطر نشان کرد: فرهنگ وقف به ويژه در امور فرهنگي و تبليغي بايد در جامعه ترويج شود. 

اين استاد حوزه علميه قم با تأکيد بر اينکه هر کار خيري، صدقه است تصريح کرد: اگر فرزندان از کودکي با قرآن، مسجد، دعا و زيارت مأنوس باشند، بي ترديد تا آخر عمر انس و الفت خود را حفظ خواهند کرد.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به اينکه ساخت درمانگاه، مدرسه، تربيت شاگرد خوب، تربيت فرزند صالح از مصاديق صدقه جاريه محسوب مي شود، خاطر نشان کرد: تربيت فرزند يکي از اموري است که به آن تاکيد فراوان شده و بهترين چيزي که انسان از خود مي گذارد ولد صالح است.

کارشناس ديني رسانه ملي، با تاکيد بر اينکه ارزش صدقه در آن است که انسان با دست خود انفاق کند، تصريح کرد: چه خوب است تا زنده هستيم مقداري از امکاناتي که در اختيار ما است انفاق کنيم و جلوتر بفرستيم، چه بسا وصيت هايي که پس از مرگ خاک خورده و به آن عمل نشده است.

حجت الاسلام فرحزاد با بيان روايتي از شخصي که به پيامبر وصيت کرده بود انبار خرمايش را پس از مرگ انفاق کند تصريح کرد: رسول خدا(ص) پس از عمل به وصيت آن شخص، تنها دانه خرمايى را که در ته انبار باقى مانده بود به مردم نشان داد و فرمود اگر اين فرد با دست خودش در زمان حيات خود اين دانه خرما را انفاق کرده بود، ثواب و ارزش آن از اين انبار خرمايى که پس از مرگش به فقرا داده شد، بيشتر بود.

وي در بخش ديگري از سخنانش با قرائت فرازهايي از دعاي مکارم الاخلاق گفت: غفلت از خدا ريشه تمام بدي ها است؛خدا که فراموش شود هر ظلم و جنايتي از انسان سر مي زند.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه با اشاره به ايام پياده روي اربعين اظهار داشت: بنده به حال مردم عراق غبطه مي خورم که با وجود مشکلات اقتصادي و درگيري با گروه هاي تکفيري، در اين ايام يکپارچه خادم حسين(ع) مي شوند و به بهترين شکل از زائران اربعين پذيرايي مي کنند.

شايان ذکر است، سوگواره بصيرت عاشورايي ويژه ماه صفر از 18 آبان ماه در شبستان آيت الله عاملي حرم مطهر امامزاده محمدهلال بن علي(ع) آغاز شده و تا 28 آبان ادامه خواهد داشت.

آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علي(ع) در شهرستان آران و بيدگل شمالي ترين نقطه استان اصفهان واقع شده است./202/1307/ب1

ارسال نظرات