۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۶۰۹۳۲
مدیر مؤسسه دینی خانه خورشید مطرح کرد؛

ضرورت حمایت ویژه حوزه علمیه از رسانه های حوزوی

حجت الاسلام وافی با اشاره به تغییر در مدیریت حوزه های علمیه این مسأله را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز وقت حمایت حوزه از رسانه های دینی است.
جعفر پور

حجت الاسلام مرتضی وافی، مدیر مؤسسه دینی خانه خورشید در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور با بیان اینکه امروز ما بیشتر خبرنگار هستیم تا خبرگزار اظهار داشت: ما به دنبال درج اتفاقات جامعه هستیم ولی در جریان سازی و چهره کردن برخی افراد و مشخص کردن اولویت ها کمتر کار می کنیم.

وی تأکید کرد: ما امروز حتی تکثیر هم نداریم، در حالی که باید به همت حوزه علمیه امروز 10 ها خبرگزاری و پایگاه اطلاع رسانی از دل خود مرکزی مثل خبرگزاری رسا بیرون بیاید که خیلی مهم است؛ خیلی عجیب است ما در گذشته که امکانات کمتری داشتیم در حوزه اطلاع رسانی و جریان سازی موفق تر بودیم.

حجت الاسلام وافی با بیان اینکه حوزه علمیه در قدیم رسانه هایی داشت که پیام دین را به نقاط مختلف کشور می رساندند، افزود: یکی از این مراکز مؤسسه در راه حق بود که در دوره ای خودش رسانه بود و با پخش کتابچه هایی در نقاط مختلف کشور اخبار آن منتشر می شد و یا در سال 60 یا 61 مؤسسه دارالتبلیغ برای خود ماجراهایی داشت که حتی خود حضرت آیت الله مکارم به عنوان مجری و اداره کننده برنامه ها در این مرکز از افراد مختلف دعوت می کردند.

وی ابراز تأسف کرد: امروز خیلی از جریان های رسانه ای حوزه تعطیل شده اند، درحالی که امروز دیگر وقت حمایت از خبرگزاری ها است و ما نمی دانیم چه زمانی حوزه می خواهد به این نتیجه برسد که باید با نگاهی کاملا ویژه به رسانه نگاه کند؟ و توجه به جریان های خودجوش و اصیل در حوزه داشته باشد؟.

مدیر مؤسسه دینی خانه خورشید در پایان با اشاره به تغییر در مدیریت حوزه های علمیه این مسأله را مثبت ارزیابی کرد و عنوان کرد: شما ببینید چقدر هزینه صرف شده تا مرکز خبری مهمی همچون خبرگزاری رسا امروز در حوزه بدرخشد، حال چقدر امکانات و هزینه لازم است تا در آینده مرکزی همچون خبرگزاری رسا شکل بگیرد، بنابراین به عقیده من امروز دیگر وقت حمایت حوزه از رسانه های دینی است./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات