۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۶۰۸۹۲
آیت الله مقتدایی:

دشمن به دنبال تضعیف جایگاه روحانیت است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که دشمن با آگاهی نسبت به جایگاه و عمق تأثیرگذار روحانیت، توطئه های خود را در تضعیف جایگاه روحانیت در میان مردم برنامه ریزی کرده است، گفت: نباید اجازه داد تا دشمن بتواند به مرکز دیانت و تقوا برای اهداف شوم و شیطانی خود نفوذ کند.
مرتضی مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در همایش صیانت از روحانیت و حوزه های علمیه با بیان این که نیاز امروز جامعه به روحانیت از هر زمانی بیشتر و ملموس تر است، گفت: در برابر این هجمه دشمنی بیش از پیش در جامعه نیازمند روحانیت هستیم.

وی وظایف روحانیت را وظایف و رسالت انبیای الهی و تداوم مسیر آنها در هدایت و تعالی روح و اخلاق بشری عنوان و تصریح کرد: از زمان غیبت صغری تا کنون، علمای دین و روحانیت از هیچ چیزی کوتاهی نکردند و این وظیفه را بر عهده داشته و در این امر نیز موفق بوده اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان این که دشمن با آگاهی نسبت به جایگاه و عمق تأثیرگذار روحانیت، توطئه های خود را در تضعیف جایگاه روحانیت در میان مردم برنامه ریزی کرده است، گفت: نباید اجازه داد تا دشمن بتواند به مرکز دیانت و تقوا برای اهداف شوم و شیطانی خود نفوذ کند.

وی با بیان این که روحانیان حافظان و مرزداران دین و ایمان مردم هستند و عامل تثبیت اعتقادات آنها و انجام احکام اسلامی در جامعه هستند و گفت: دشمن از این عمق نفوذ روحانیت و علما هیچ گاه غافل نبوده و هر لحظه در توطئه چینی و دسیسه است تا بتواند برنامه های شوم خود را عملی کند.

آیت الله مقدایی خاطرنشان کرد: با توجه به قدرت روحانیت و علما و نیز امنیت حاکم در کشور، دشمن از حمله به روحانیت و بی ثبات کردن جایگاه این قشر هیچ گاه غافل نبوده است، بنابراین کسانی که در دادگاه ویژه روحانیت فعالیت دارند نباید از این موضوع غافل شوند.

وی با اشاره به این که امروز  جامعه نیازمند روحانیت مهذب، متقی، پاک و عالم است، ادامه داد: در چنین شرایط حساس و خطرناکی نیازمند این صیانت هستیم، تک تک روحانیان در این مورد مکلف و مسؤولند، بنابراین همه باید در برابر این تو طئه دشمن آماده و قدتمند وارد میدان شویم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: اعتلای اسلام و انقلاب در گرو اعتلای روحانیت و حوزه های علمیه و صیانت از این جایگاه رفیع و ارزشمند است./۸۵۴/پ202/ج1

ارسال نظرات