۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۶۰۸۷۶
کارشناس مسائل دینی:

خدمت رسانی به زائران و عزاداران حسینی لطفی از سوی اهل بیت است

حجت الاسلام پور قربان با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران و عزاداران حسینی لطفی از سوی اهل بیت(ع) است، گفت: در ماه محرم و صفر بهترین فضای معنوی در جامعه حاکم است، بنابراین می طلبد برنامه های مذهبی در جامعه بیشتر تقویت شود.
ستاد اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مجتبی پور قربان کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در محله شهرک شهید ایرانمنش کرمان، اظهار کرد: برپایی خیمه های حسینی یکی از برکاتی است که خداوند تبارک و تعالی نصیب عزادارانش می کند، و خدمت به آن حضرت از بهترین فرصت ها به شمار می رود.

وی بیان کرد: خدمت به امام حسین(ع) زحمت نیست؛ بلکه رحمت و توفیق است و خدمت به زائران آن حضرت مایه سرافرازی و عزت است، بنابراین هر کسی در راه خدا خدمتی انجام می دهد هرچند ناچیز باشد، اما چون در راه خداست اجر و ثواب بسیار دارد.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: خدمت به عزاداران حسینی توفیق کم نظیری که جایگزین ندارد، به ویژه در ایام اربعین حسینی و عشق به امام حسین(ع) کار را آسان می کند، بنابراین اربعین حسینی پیام هایی زیادی را به همراه دارد.

حجت الاسلام پور قربان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) همچون همه پيشوايان معصوم در خدمت رسانی به محرومان و يتيمان، برنامه ويژه‏ای داشت و آن حضرت منتظر نمی‏ ماند كه يتيمي به او مراجعه کند و نيازهايش را بازگو كند.

وی ادامه داد: سرور آزادگان جهان براي رسيدن به درجات خدمتگزاران حقيقي، خود پيشقدم مي‏ شد و به طور ناشناس و در دل شبهاي تاريک به رفع مشكلات محرومان جامعه می پرداخت.

حجت الاسلام پور قربان اظهار کرد: در هر حال خدمت رسانی به زائران و عزاداران حسینی لطفی از جانب اهل بیت(ع) است، و در ماه محرم و صفر بهترین فضای معنوی در جامعه حاکم است و برنامه های مذهبی در جامعه باید تقویت شود.

کارشناس مسائل دینی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نماز اول وقت پرداخت و افزود: ستون دین اسلام نماز است؛ بنابراین امام خمینی(ره) می فرماید «نماز بخوانید که شیاطین از نماز شما می ترسند»، بنابراین اگر بخواهیم عزاداری ها یمان قبول شود، شرط آن پیشرفت در نماز است.

حجت الاسلام پور قربان عنوان کرد: هر اندازه انسان در زندگی خود به نماز اهمیت دهد خداوند نیز رحمتش را به همان اندازه شامل حال او می کند، و اهمیت دادن به نماز اول وقت مساوی با پیشرفت کارهای روزمره است و همه چیز زیر مجموعه نماز به شمار می رود.

وی اضافه کرد: اهمیت دادن به نماز اول وقت به ویژه نماز صبح آثار و برکات خاصی در زندگی  انسانها به دنبال دارد و اهمیت دادن به فریضه نماز انسان را به سعادت می ‌رساند و توجه به آن به ایجاد یک جامعه سالم كمک می كند.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه نماز به عنوان یک امر بازدارنده می ‌تواند بسیاری از انحرافات موجود در جامعه را از بین ببرد، گفت: نماز انسان را به راه سعادت هدایت می كند، و نماز يكي از فريضه ‌هاي مهم و اصلي اسلام به شمار می رود كه به عنوان دومين ركن اسلام قرار گرفته است.

حجت الاسلام پور قربان در پایان یادآور شد: نماز انسان را از زشتي ‌ها و گناه باز مي­دارد و نمازگزار را به صفات اخلاقي برتر رهنمون مي‌کند و نماز اثري مثبت و سازنده در زندگي مادي، معنوي و پيشرفت اجتماعي دارد./202/9709/ب1

ارسال نظرات