۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۶۰۶۲۷
نمایشگاه مطبوعات؛

حضرتی: عملکرد دولت در عرصه اقتصادی قابل قبول نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به یقین با رأی آوردن ترامپ در اجرای برجام تغییری ایجاد نمی شود چراکه مذاکرات برجام تنها با آمریکا صورت نگرفته و این یک قرارداد بین المللی است.
الیاس حضرتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌‌های کشور، در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد انتخاب امروز ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا چیست؟ تصریح کرد: انتخابات آمریکا در بین همه انتخاباتهایی که در دنیا برگزار می شود، یک انتخابات ویژه است از آن جهت که روند آن بیش از یک سال به طول می انجامد و در بین احزاب و اشخاص مناظره ها و مباحث مختلف صورت می گیرد و تقریبا شناخت کاملی از افراد شرکت کننده در انتخابات برای مردم مشخص می شود.

وی با اشاره به انتخاب امروز ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا گفت: علی رغم اینکه برخی ها می گویند این انتخاب ما را بهت زده کرد باید بگویم که بنده از قبل هم رأی آوردن آقای ترامپ را پیش بینی کرده بودم.

حضرتی با بیان این که بنده به هیچ کدام از این دو کاندیدا علاقه نداشته و ندارم، اضافه کرد: بنده گفته بودم اگر قرار است بین این دو یکی رأی بیاورد، بهتر است ترامپ انتخاب شود چراکه خانم کلینتون مظهر پُر لیوان کینه علیه جمهوری اسلامی بود.

وی با تأکید بر اینکه بین کلینتون و کشورهای اروپایی و همچنین منطقه هماهنگی کاملی در راستای تهیج آنها بر علیه جمهوری اسلامی برقرار بود، ابراز کرد: کلینتون سیاستهای تفرقه افکنانه را در سر پرورش می داد و به فکر ایجاد نظم نوین برای خاورمیانه با رودرو قرار دادن شیعه و سنی بود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه رأی آوری کلینتون به شدت برای منطقه خطرناک بود، خاطرنشان کرد: ترامپ در واقع یک هنوانه درب بسته است که با شعارهایی که از قبل می داد نشان می دهد در اختیار عربستان نیست و این خود جای امیدواری دارد.

وی با بیان این که موضع گیری ترامپ راجع به سوریه، موضع خوبی بود، افزود: صحبتهای امروز ترامپ پس از رأی آوردنش هم نشان داد دیدگاهش متین و آرام و نسبت به ایران مثبت است.

حضرتی با اشاره به این که رأی مردم آمریکا به ترامپ نشان داد که مردم او را مظهر یک حزب نمی دانند، گفت: قطعا ترامپ از ظرفیت حزب جمهوری خواه استفاده کرد اما او نشان داد که فراتر از یک حزب تعریف شده و این جای امیدواری دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که مردم آمریکا با رأی به ترامپ نشان دادند که از دو حزب حاکم بر این کشور ناامید شده اند، خاطرنشان کرد: به یقین با رأی آوردن ترامپ در اجرای برجام تغییری ایجاد نمی شود چراکه مذاکرات برجام تنها با آمریکا صورت نگرفته و این یک قرارداد بین المللی است.

وی در پایان این گفت و گو در پاسخ به این سؤال که عملکرد دولت یازدهم را در مجموع چگونه ارزیابی می کنید، گفت: دولت در عرصه سیاسی و بویژه سیاست خارجی کارنامه قابل قبولی دارد اما در عرصه اقتصادی ضعیف عمل کرده و می توانست بهتر از این ها خود را نشان دهد./9457/پ202/ج

ارسال نظرات