۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۶۰۵۴۴
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه:

آموزش و پرورش سکان اصلی هدایت نظام است

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش سکان اصلی هدایت نظام است، گفت: آموزش و پرورش برای رهایی از جولانگاه های سیاسی و فراز و نشیبهای متعدد باید از رهنمودهای ولی امر مسلمین بهره مند شده و زیر نظر رهبری اداره شود.
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیرحوزه علمیه استان کرمانشاه

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی، مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آموزش و پرورش را فونداسیون اصلی نظام دانست و ابراز داشت: آینده روحانیان، علما، متخصصان، مرزداران، نظامیان، قانونمداران و استانداران به فعالیت آموزش و پرورش و عملکرد این نهاد بستگی دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: آموزش و پرورش هدف هجمه های فرهنگی دشمنان قرار دارد، از این رو برای مقابله با هجمه های دشمنان باید با تمام وجود و با دلسوزی تمام به ارائه طرح و برنامه جامع و صحیح به خدمت در این نهاد مقدس پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه آموزش و پرورش سکان اصلی هدایت نظام است، از این رو باید همانند صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش انتخاب وزیر آموزش و پرورش نیز زیر نظر مستقیم رهبر معظم انقلاب صورت گیرد.

این مسؤول تأکید کرد: در صدر اسلام مسؤولیت آموزش نیروهای صدر اسلام به دست پیامبر اکرم(ص) بود هر چند مبلغانی نیز به اطراف می فرستاد اما سکاندار اصلی آموزش نیروها پیامبر(ص) و پس از ایشان بر عهده امامان معصوم علیهم السلام بود.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: آموزش و پرورش برای رهایی از جولانگاه های سیاسی و فراز و نشیبهای متعدد باید از رهنمودهای ولی امر مسلمین بهره مند شده و زیر نظر رهبری اداره شود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: نرم افزارها و کتب آموزش و پرورش باید از سوی کمیسیونهای فعال وارد عرصه شده و از مقام شعار در کتب آموزش و پرورش به مرحله عمل هدایت شود.

این مسؤول اظهار داشت: متأسفانه گاه از آموزش و پرورش در جهت بهره برداری سیاسی و منفعتی استفاده می شود در صورتی که آموزش و پرورش نهادی فرهنگی و مقدس بوده و فراتر از این مباحث است، از این رو باید با همدلی و اقدام و عمل مشکلات آموزش و پرورش درمان شود.

استاد حوزه علمیه عنوان داشت: یک عالم و روحانی زمانی موفق ظاهر می شود و در مدارس توان انجام کار فرهنگی خواهد داشت که مدیر و معلمان با او هم قدم شده و معتقد به یک مسیر باشند.

حجت الاسلام موسوی افزود: امروز معلمان با مشکلات متعددی رو به رو هستند، باید درد دلهای آنها را شنید و حتی الامکان برای برطرف شدن مشکلات چاره اندیشی کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان گفت: باید از هجمه های دشمنان نسبت به آموزش و پرورش احساس خطر کرد، مسؤولان باید با همدلی و بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مشکلات این وزارتخانه را شناسایی و برطرف کنند./857/302/ب2

ارسال نظرات