۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۵۸۴۷۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان:

صحیفه سجادیه آینه حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی امام سجاد است

رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان گفت: صحیفه سجادیه تنها شامل راز و نیاز با خدا و بیان حاجت نیست، بلکه کتابی ارزشمند است که آینه مبارزات حق طلبانه و ظلم ستیزانه امام سجاد(ع) بوده و دریای بیکرانی ازعلوم و معارف اسلامی دارد.
خیور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام علی خیور، امشب 9 آبان‌ماه در گفتمان دینی که با موضوع اربعین حسینی در زاهدان برگزار شد، گفت: بزرگداشت اربعین حسینی در حقیقت به‌معنای بزرگداشت نام و یاد اباعبدالله الحسین(ع) استٰ، از این رو هرچه به یاد آوردن شهادت حسین(ع) اهمیت دارد، بزرگداشت اربعین هم دارای اهمیت است.

وی اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام حسین(ع) از این رو دارای اهمیت است که درس‌های عاشورا مختص یک دوره زمانی و مکانی خاص نیست، بلکه نیاز دائمی بشر است که با چنین تعالیم ارزشمند و متعالی آشنا شودٰ بنابراین باید هرچه بیشتر این قیام را یادآوری کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان در ادامه با اشاره به نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در ماندگاری قیام عاشورا، بیان کرد: در دوران امامت حضرت زین العابدین(ع) فشار حکومت اموی راه هرگونه مبارزه را بسته بود، از این رو ایشان راه دعا را برای مبارزه انتخاب کردند.

وی ادامه داد: صحیفه سجادیه تنها شامل راز و نیاز با خدا و بیان حاجت نیست، بلکه کتابی ارزشمند است که آینه مبارزات حق طلبانه و ظلم ستیزانه امام سجاد(ع) است و دریای بیکرانی ازعلوم و معارف اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام خیور عنوان کرد: در صحیفه سجادیه مسایل عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و پاره ای از قوانین طبیعی واحکام شرعی در قالب دعا مطرح شده است. از این رو آن را اخت القرآن نامیدند.

وی افزود: صحیفه سجادیه مشتمل بر پنجاه وچهار آیه است؛ فی المثل حضرت در دعای بیستم چنین می‌فرماید: خدایا برمحمد وآل او درود فرست و مرا بر آنکه برمن ستم روا دارد دستی و نیرویی عطا کن، و من را برآنکه با من ستیز کند زبانی یا برهانی عطا کن، و  مرا بر کسی که بر من دشمنی وعناد ورزد پیروزی عطا کن.

رییس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان اظهار کرد: در واقع این بخش از دعا شکوائیه ای است از حضرت دربرابر زورگویی‌های حکومت و کارگزاران. امام زین العابدین(ع) با همین روش مبارزه با حکومت فاسد از طریق دعا، دربار یزید را به لرزه افکند./202/831/ب1

ارسال نظرات