۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۵۸۴۲۳
حجت الاسلام والمسملین انصاریان مطرح کرد؛

اذعان مفتی عراق به جیره خوار بودن مفتی عربستان

حجت الاسلام والمسملین انصاریان گفت: امروز ظلم ظالمان در حق مسلمانان مظلوم به جایی رسیده که مفتی بزرگ کشور عراق خطاب به دیگر مفتی‌های کشور عربستان و پاکستان بیان می‌کند که شما جیره خواران اسرائیل هستید.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسملین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و خطیب، امروز در مراسم عزادری اباعبدالله الحسین(ع) که در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: انسان نه تنها در محضر ولی خدا بلکه در نزد خودش هم حق ندارد دروغ بگوید.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم به صراحت بیان می‌کند که کسی حق ندارد در نزد پیامبر(ص) با ایشان بلند و یا زیاد حرف بزند و یا ایشان را به نام بخواند؛ وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) در همه احوال غرق در وجود مقدس حق بود.

حجت الاسلام والمسملین انصاریان بیان داشت: در بسیاری از کتب بزرگ علمای دینی ولایت به سه بخش ولایت نجمیه، شمسیه و قمریه تقسیم شده است، پیامبر(ص) همان ولایت شمسیه است.

این استاد حوزه علمیه گفت: پیامبر(ص) علاوه بر اینکه دارای منافع جامع و کامل بود صاحب نفس تربیتی هم بودند وجود مقدس پیامبر(ص) تجلیگاه کمالات ذات و این نوع کمال غیر از کمالات صفات تعریف می‌شود.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه همه هستی ترکیبی از نور ولایت شمسیه است، تصریح کرد: چگونه انسان می‌تواند در محضر و انوار مقدس ایشان خطا کند و فرزندانش را به شهادت برسانند و عالم هستی را به خاک و خون بکشند.

وی گفت: امروز ظلم ظالمان در حق مسلمانان مظلوم به جایی رسیده که مفتی بزرگ کشور عراق خطاب به دیگر مفتی‌های کشور عربستان و پاکستان بیان می‌کند که شما جیره خواران اسرائیل هستید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ولایت شمسیه نور خودش را از خدا کسب می‌کند، اظهار داشت: ولایت قمریه نور خود را از ولایت شمسیه گرفته و دنبال رو پیامبر(ص) است و ولایت نجمیه که همان شیعیان کامل هستند نور خود را از دو ولایت قبلی دریافت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نور خداوند گسترده‌تر و رافت آن به انسانها از سه نور دیگر بالاتر است.813/202/ب3

ارسال نظرات