۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۵۸۳۳۸
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

مسؤولان نفوذ فرهنگی دشمن را جدی بگیرند/ خطر نفوذ شبکه ای در کشور

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این‌که مهم‌ترین مسأله در حال حاضر نفوذ فرهنگی است، گفت: نفوذ خطر فرهنگی از رخنه در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیشتر است چرا که دشمن در صدد از میان بردن باورهای مردم کشور است.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا صبح امروز در مراسمی که با حضور کارکنان سپاه کربلا استان برگزار شد با اشاره به زمینه نفوذ در بین نخبگان و خواص گفت: آنچه که کشور ما را به نوعی با فتنه درگیر کرد، محصول نفوذ در بین برخی نخبگان و خواص جامعه بود.

وی با اشاره به روش نفوذ بر مسؤولان، افزود: رهبر انقلاب تأکید کردند دشمن به دنبال نفوذ در میان مسؤولان و مردم است و در عرصه نفوذ در مسؤولان به گونه‌ای عمل می کند که مسؤول آن تصمیمی را بگیرد که آنها می‌خواهند و در مردم نیز یعنی به گونه‌ای تأثیرگذاری کنند که ارزش‌های انقلاب رنگ ببازد.

حجت الاسلام غلامی افزود: درگیری ما با نظام سلطه هنگامی به پایان می‌ رسد که یا ما در نسخه حکومتی از اسلام ناب دست بکشیم یا حریف از خوی استکباری خود جدا شود، طبیعی است که نباید دشمن قسم خورده و ماهوی خود را فراموش کنیم.

وی نفوذ را به معنای ورود پنهان برای آسیب رساندن به حریف دانست و افزود: هدف نهایی نفوذ در بستری تعریف می‌شود که در آن درگیری‌ها پدید آمده است و از آنجایی که موجودیت ما با موجودیت نظام سلطه در تقابل است طبیعی است که فلش نهایی نفوذ مقابله با موجودیت ما است.

حجت الاسلام غلامی با بیان این‌که آنها در حال حاضر پروسه نفوذ از داخل را به صورت جدی در حال پیگیری هستند، گفت: در جهت مبارزه با این موضوع این مسأله بسیار مهم است که مسؤولان باور داشته باشند که دشمن به دنبال نفوذ است و با این مقوله به صورت جدی برخورد کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران رهنمودهای مقام معظم رهبری در این حوزه را پیامی به مسؤولان درباره آسیب های جدید نفوذ جریانی دانست که جامعه و مسؤولان باید در برابر آن هوشیار باشند و آن  را جدی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا بر لزوم بصیرت و هوشیاری در برابر توطئه های پیچیده دشمنان تاکید کرد و گفت: امروز مهم‌ ترین آسیب جامعه ما در برابر دشمنان در مسائل فرهنگی است و به همین دلیل دشمنان عمده هجمه های خود را در مسائل فرهنگی و اثرگذاری در این بخش متمرکز کرده اند.

وی با بیان این که علت حمله دشمنان به مبانی فکری اسلام و مقابله نرم با جمهوری اسلامی برای جلوگیری از جهانی شدن و فراگیر شدن دیدگاه‌های اسلام در سطح بین المللی است، اظهار داشت: امروز شبکه نفوذ دشمن با برنامه ای پیچیده در حوزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در حال فعالیت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود با تشریح جریان های موجود در انقلاب اسلامی، گفت: نخستین جریان، جریان اصیل انقلاب است که همگام با ولی فقیه آغاز وتا به آخر همراه ولایت خواهد بود واین جریان حق است.

استاد حوزه علمیه مازندران دومین جریان که در مقابل جریان اصیل انقلاب قرار گرفت جریان منحرفین معرفی کرد و افزود: این جریان به هیچ عنوان شعار امام و انقلاب را قبول نداشت ومسیر باطل را در پیش گرفت.

حجت الاسلام غلامی سومین جریان که در درون نظام شکل گرفت جریان قدرت طلب ها نامید و گفت: این جریان که قابل توجه هم است در درون نظام به قدرت وثروت هم دست پیدا کردند ودو عنصر لازم برای دستیابی به حکومت را هم داشتند وحاضر به از دست دادن این دوعنصر نیستند وهر جا وضعیت طبق خواسته آنها نباشد همه چیز را خراب می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که جریان بی بصیرت ها چهارمین جریان موجود در بطن اتقلاب است که غلامی از آن سخن به میان آورد و تأکید کرد: این گروه ضد انقلاب ویا منحرف نیستند اما چون بصیرت لازم را ندارند در فضاهای غبار آلود نمی تواند به هنگام تصمیم گرفته وحرکت کنند.

وی با بیان این‌که پنجمین جریان موجود در انقلاب جریان ضد انقلاب تابلودار است، افزود: این جریان از ابتدای انقلاب مقابل آن رودر رو ایستادند و پرچم مخالفت خود را علم کردند و هیچ ابایی نیز از مخالفت با انقلاب ندارند و چه در داخل وچه در بیرون کشور علیه انقلاب فعالیت می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران جریان نفوذی ها را خطرناکترین جریان در میان انقلاب ها نام برد و بیان داشت: انقلاب های بزرگ در تاریخ به واسطه نفوذ از پای در آمد و شکست خورد مانند انقلاب حضرت موسی(ع) و انقلاب رسول اکرم(ص) و‌ دیگر انقلاب های قرن های اخیر که با نفوذ زمین گیر شدند.

حجت الاسلام غلامی حادثه کربلا را نتیجه نفوذ نامید و گفت: در لوای حکومت خلفای اول تا سوم جریان نفوذ پنهان بود و در این مدت به قدری این جریان قدرت پیدا کرد که حتی مبارزه امام علی(ع) و امام حسن(ع) هم نتوانست کار به جایی برسانند.

وی در ادامه به تبیین حکومت ظلم و جور پرداخت و افزود: یزیدیان حکومت خود را حکومت خدا نامیدند و مخالفان خود را که اهل بیت پیغمبر بودند مخالفان خدا معرفی کردند در این میان اگر بصیرت نباشد مردم هم باور می کنند و یزیدیان را اولوالامر می دانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه داد: نفوذی ها در این مدت نفوذ کردند و با کار تبلیغی حساب شده جامعه را به اینجا رساندند که یزد و معاویه خلیفه خدا و حسین ابن علی مخالف اولو الامر است و چنان کردند که مردم علیه پسر فاطمه شمشیر بکشند حتی به قصد قربت هم این کار را انجام دادند.

حجت الاسلام غلامی با تبیین حضور و خطر نفوذی ها در کشور و انقلاب، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون نیز نفوذی ها همواره انقلاب را آزار دادند با این تفاوت که در گذشته با هدف ضربه زدن فعالیت می کردند اما اکنون برای براندازی و به دست گرفتن حکومت تلاش می کنند.

وی با بیان این‌که نفوذ در قالب شبکه کار خود را پیش می برد، تصریح کرد: نفوذ عنصر بالادست را دارد و همیشه تلاش و فضاسازی می کند تا بتواند جلوی مجازات نفوذی ها را بگیرد و یکی از کارهای نفوذی ها تهی سازی از درون و حساسیت زدایی در کشور است به این ترتیب که واژه هایی چون استکبار و مستضعف جای خود را به قدرت های بزرگ و قشر آسیب پذیر داده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان با طرح ریزی در دو جبهه بیرونی با شکل دهی جنگ های نیابتی و نفوذ در ارکان نظام به دنبال تغییر ماهیت ما هستند، گفت: جهان شیطانی با نفوذ در کشور می خواهند تا عده ای با لباس دین و ظاهر دینی، به انقلاب و اسلام ناب برگرفته از آرمان های امام راحل ضربه بزنند.

وی با اشاره به این‌که مهم‌ترین مسأله در حال حاضر نفوذ فرهنگی است، خاطرنشان کرد: نفوذ خطر فرهنگی از رخنه در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بیشتر است چرا که دشمن در صدد از میان بردن باورهای مردم کشور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا بیداری و بصیرت را در حوزه فرهنگ و رصد جریان ضد فرهنگی را مهم قلمداد کرد و ادامه داد: جریان استکباری صهیونیستی با در اختیار داشتن فناوری های پیشرفته در عرصه رسانه، در صد گسترش بی بند وباری، ترویج فساد اخلاقی و از هم پاشاندن نظام خانواده در کشور هستند و بیشترین هزینه و سرمایه گذاری را در این عرصه به کار می گیرند.

وی با بیان این که تلاش‌ بی‌ثمر استکبار در طول‌ بیش از سه دهه‌ برای‌ به‌ زانو در آوردن‌ ملت‌ ایران‌ به‌‌ برکت‌ ایمان‌ و روشن‌بینی‌ مردم‌، همچنان‌ ناکام‌ مانده‌ است، افزود:‌ به همین دلیل امروز دشمن همه راه های‌ نفوذ فرهنگی‌ و سیاسی‌ و اقتصادی‌ را مدنظر قرار داده‌‌اند تا بتوانند از این‌ راه ها ملت‌ ایران‌ را محاصره‌ کنند و پنجه شوم‌ خود را همانند دوران‌ پیش‌ از انقلاب‌ در جسم‌ و جان‌ این ملت بزرگ فرو برند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: ملت ایران بارها ثابت کرده است که با بصیرت بی‌مانند خود و با دقت در رهنمودهای مقام معظم رهبری، هیچ‌گاه در شناسایی دشمن و تشخیص اهداف او دچار غفلت نگردیده و اجازه انحراف و سازش با دشمن و تغییر مسیر انقلاب اسلامی را به خواص سازشکار و آلوده و به‌طریق اولی به عوامل نفوذی دشمن نخواهد داد./1317/202/ب2

ارسال نظرات