۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۵۷۶۶۷
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق:

رسانه ملی و آموزش و پرورش باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی را ترویج دهند

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: مدیریت منابع انسانی، مدیریت دانش، فرهنگ، عدم دسترسی به اطلاعات و آمار از جمله موانع عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.
پیغامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عادل پیغامی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) امروز در در همایش عملیاتی کردن اقتصاد اسلامی در بستر اقتصاد ایران، که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: اهالی علم نخستین عامل به مقصد نرسیدن اقتصاد مقاومتی هستند چراکه روش تحقیق و راهبردهای حل مسئله را به اقتصاد مقاومتی تعمیم ندادند.

وی افزود: مانع دیگر به مقصد نرسیدن مسأله اقتصاد مقاومتی مدیریت منابع انسانی است که در بخش ورودی و ارتقاء بهره‌وری مشکل دارد.

پیغامی با اشاره به موانع دیگر اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: مدیریت دانش و انباشت خطا از دیگر موانع اقتصاد مقاومتی است، همچنین برای حل مسائل اقتصادی از سوی نظام قدرت تقاضای قابل توجهی رخ نمی دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به مانع دیگر اقتصاد مقاومتی بیان داشت: مانع دیگر عملی نشدن اقتصاد مقاومتی فرهنگ است چراکه باید علم آن در ابعاد مختلف فرهنگی کشور گسترش یافته و عمومی شود، در این زمینه باید رسانه ملی و آموزش و پرورش وارد میدان شوند.

وی افزود: هنوز ما درباره اقتصاد اسلامی کتاب درسی نداریم اما حتی اگر چنین کتابی نیز نوشته شود نظام آموزش و پرورش آن را کنار می‌زند.

پیغامی با اشاره به مانع دیگر پیش روی اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: عدم دسترسی به آمار و اطلاعات از دیگر موانع عملیاتی شدن اقتصاد اسلامی است در حالیکه در این فرایند پایش اقتصاد جامعه و خانواده امری ضروری است./202/807/ب1

ارسال نظرات