۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۵۷۴۳۰
امام جمعه محمود ‌آباد:

توسعه فرهنگ ورزش در جامعه بهترین راه کاهش ناهنجاری های اجتماعی است

امام جمعه محمود آباد اسلام را دین نشاط و شادابی خواند و گفت: پرداختن به ورزش نه تنها سبب ایجاد نشاط در فرد و به دنبال آن در جامعه می شود که جامعه را از نا امیدی می رهاند و سلامت و رشد جامعه را تضمین می کند.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمود آباد عصر امروز در دیدار با سرپرست اداره ورزش و جوانان این شهرستان با بیان این که ورزش برای تقویت جسم و همسو با تعالی روح است، افزود: بسیاری از احکام اسلامی ما برای سلامت جسم و تعالی روح عنوان شده که امروز علوم مختلف آن احکام و دستورات الهی را ثابت کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با تاکید بر رعایت اخلاق در همه میادین ورزشی اظهار داشت: قهرمانی به پیروزی و پشت حریف را به زمین زدن نیست بلکه بر هوای نفس غلبه کردن از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به صبر و تحمل مولای متقیان حضرت علی(ع) در مقابل دشمنان بیان داشت: اگر حضرت علی (ع) می خواستند شمشیر بردارند، می توانستند همه را شکست دهند، اما برای حفظ وحدت و مصلحت اسلام بر هوای نفس خود غلبه کردند که این امر باید الگویی برای همه ما باشد.

وی با اشاره به افزایش خواسته عمومی نسبت به ورزش همگانی در جامعه خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی ها و کم تحرکی ناشی از زندگی ماشینی موجب شده که مردم به چشم یک ورزش به آن نگاه کنند و دیگر اینکه با برگزاری مسابقات مختلف، نسبت به آن، ابراز تمایل کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روایات مختلفی از پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در این زمینه وجود دارد که بیان آنها، در گرایش مردم به ورزش همگانی مؤثر است، تصریح کرد: امروز گسترش فرهنگ در جامعه بهترین راه مقابله با کاهش ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام موسوی همچنین به موضوع ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: این قشر جامعه نیز باید توانمندی ها و قابلیت های خود را در عرصه های مختلف داخلی و خارجی به منصه ظهور برسانند تا مخالفان اسلام بدانند که نظام اسلامی با رشد و تعالی زنان، موافق است.

وی با بیان این که اسلام دینی است که به سلامت جسم و روح بسیار اهمیت داده و افراد را به ورزش کردن بسیار توصیه کرده است، افزود: همه ورزش ها سبب تحرک و سرزندگی می شوند، اما در اسلام تاکید فراوانی بر سوارکاری، شنا و تیراندازی شده است.

امام جمعه محمود آباد، اسلام را دین نشاط و شادابی خواند و تصریح کرد: پرداختن به ورزش نه تنها باعث ایجاد نشاط در فرد و به دنبال آن در جامعه می شود که جامعه را از نا امیدی می رهاند و سلامت و رشد جامعه را تضمین می کند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: اگر چه همه ورزش ها خوب و مفید هستند و سبب سلامت جسم و روح می شوند، اما به شخصه به ورزش زورخانه ای علاقه بیشتری دارم چرا که در آن روحیه پهلوان وجود داشته و با یاد خدا و ذکر ائمه اطهار(ع) آغاز می شود.

وی همچنین بر آشنایی ورزشکاران با مفاهیم قرآنی تاکید کرد و گفت: اسلام دینی است که به دنیا و آخرت نگاه دارد و به همین دلیل هم به رونق اقتصادی و تجارت و کسب و کار توجه داشته و هم به سلامت و بهداشت جسم و روح از این رو بهترین دین برای همه افراد است. 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که ورزش مداوم جسم و روح انسان را صیقل می دهد، ابراز کرد: ورزش باعث نشاط و شادابی در جامعه می شود و افرادی که به ورزش روی می آورند، از ناامیدی و پوچی دوری می کنند که این امر یکی از مزیت های مهم ورزش است.

امام جمعه محمود آباد، وزرش را عامل پرکردن اوقات فراغت دانست و با بیان این که این عامل نشاط و شادابی باید بیشتر در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، گفت: امروز جامعه ما به ویژه نسل جوان ما نیازمند شادابی بیشتری هستند که این مسأله با ورزش تأمین می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: منش پهلوانی و روح جوانمردی که بزرگانی همچون تختی و پوریای ولی و شهدای والامقام از آن برخوردار بودند باید اسوه و الگویی برای ورزشکاران در میدان‌های مختلف باشد.

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه ترویج فرهنگ پهلوانی در سلامت اخلاق جامعه نقش مؤثری را ایفا می کند، گفت: امروز جامعه از بی اخلاقی رنج می برد و این گود زورخانه است که انسانیت و آداب بزرگ منشی را به جامعه می آموزد.

وی بابیان این که باید دربرنامه ریزی هاودر کنار تقویت ابعاد جسمانی به تقویت ابعاد روحانی، معرفتی و انسانی نیز پرداخته شود، افزود: در این صورت  شاهد ظهور قهرمان‌های پهلوان‌ صفت و دارای معرفت انسانی و اسلامی در عرصه‌های قهرمانی خواهیم بود./202/950/ب1

ارسال نظرات