۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۴۵۷۲۹۲
مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق:

مؤمن امور زندگی را با دین تنظیم می‌کند

حجت‌الاسلام نخاولی با بیان اینکه فردی که دغدغه دین دارد همه امورش را با دین تنظیم می‌کند، گفت: فردی که دغدغه دارد در جست‌وجو است اما کسی که احکام دین برایش اهمیت ندارد آنقدر به کار خودش ادامه می‌دهد تا بالاخره آن مسأله به گوشش بخورد و اگر هم مواجه نشد همان راه خودش را ادامه خواهد داد.
حجت الاسلام نخاولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدمهدی نخاولی، مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق شب گذشته در مسجد النبی(ص) در سلسله جلساتی با موضوع علل و عوامل دین گریزی به سخنرانی پرداخت و گفت: آیات قرآن کریم بر این امر اشاره دارند که نسبت به مؤمنان ابتدا یهودیان عداوت و دشمنی دارند و در درجه بعدی مشرکین قرار دارند.

وی افزود: ابزارهایی که این افراد برای مبارزه با مؤمنان به کار می‌برند بسیار فراوان است تا آنجایی که بعضی از آن‌ها را به صورت مختصر منتشر می‌کنند. یکی از ابزارهای آن‌ها تطمیع است که از این ابزار تمام فرقه‌های منحرف استفاده می‌کنند، مانند بهائیت و وهابیت که از این شیوه بسیار استفاده کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نخاولی با بیان این‌که انسان پایش در مسائل اقتصادی به شدت می‌لرزد، اظهار داشت: افرادی که برایشان مسائل مالی مهم است دیگر اجازه نمی‌دهند که به چیز دیگری فکر کنند و دغدغه اصلی را امور مالی می‌دانند. ما در روز به عنوان کاسب دادوستدهای فراوانی انجام می‌دهیم اما چقدر به احکام دادوستد تسلط داریم.

وی با اشاره به یکی از کارهایی که در بازار متداول شده است، گفت: عده‌ای از کسبه قیمت کالا را بالاتر از آن مقداری که باید بفروشند، اعلام می‌کنند تا اگر مشتری چانه زد آن را به همان قیمت عرف بفروشند. در احادیث آمده است این عمل اشکال دارد و به معامله آسیب می‌رساند زیرا ممکن است شخصی آن کالا را تقاضا کند اما هنگام پرداخت مبلغ، چانه نزد و همان قیمت، خریداری کند که می‌شود گرانفروشی و حرام.

مدیر مؤسسه فرهنگی مذهبی راه حق با بیان اینکه فردی که دغدغه دین دارد همه امورش را با دین تنظیم می‌کند،‌ تصریح کرد: فردی که دغدغه دارد در جستجو و کاوش است اما کسی که مسأله و احکام دین برایش اهمیت ندارد آنقدر به کار خودش ادامه می‌دهد تا بالاخره آن مسئله به گوشش بخورد.

لازم به ذکر است این سلسله جلسات با سخنرانی حجت‌الاسلام نخاولی تا تاریخ ۱۰ آبان ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت./202/862/ب1

ارسال نظرات