۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۵۷۱۴۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

توجه به پیوست فرهنگی سبب انسجام نهادهای مختلف در زمینه فرهنگ می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر نقش‌آفرینی همه دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ عمومی، گفت: در این راستا توجه به پیوست فرهنگی در برنامه‌ها و طرحهای مختلف سبب انسجام و هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی می‌شود.
حسین فرخنده - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در سی و هفتمین جلسه کارگروه علمی و مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان با گرامیداشت یاد و خاطره 3 هزار شهید استان و امام شهیدان به کنگره بزرگداشت این شهدای والامقام اشاره کرد و گفت: این مراسم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، به‌عنوان یک رویداد مهم و بزرگ فرهنگی می‌تواند استان را از نظر شاخص‌های فرهنگی ارتقا داده و معیار مناسبی برای تعیین جایگاه استان در حوزه فرهنگ باشد.

وی که رییس کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی هم است، اظهار کرد: توجه و پرداختن به پیوست فرهنگ موجب انسجام بین دستگاه‌ها می‌شود.

فرخنده با اشاره به فعالیت‌های این کارگروه و شورای فرهنگ عمومی، گفت: موضوع فرهنگ عمومی از وظایف یک دستگاه خاص نیست و در واقع فرهنگ امری نیست که بتوان آن را تقسیم‌بندی کرد، همه دستگاه‌هایی که کار فرهنگی می‌کنند در این موضوع سهیم هستند که طیف وسیعی را نیز شامل می‌شود.

وی افزود: با توجه به پیشینه فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی یکی از کارهایی که باید به‌ طور مطلوبی پیگیری شود بحث پیوست فرهنگی است، این موضوع یکی از مواردی است که می‌تواند انسجام و پیوستگی مناسبی بین دستگاه‌ها ایجاد کند و پیشنهاد‌های اعضای جلسه، اساتید و صاحب‌نظران می‌تواند در این خصوص راه گشا باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی مراکز فرهنگی و هنری از رویکردهای اصلی است، اضافه کرد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از سیاست‌های اصلی نگاه به توسعه کمی و کیفی مراکز فرهنگی و هنری است.

فرخنده ادامه داد: زمینه‌سازی برای مشارکت مردمی و مراکز غیردولتی از رویکردهای اصلی است که اگر بتوانیم زمینه‌ها را فراهم کنیم قطعاً شاهد آثار کمی و کیفی مراکز فرهنگی و هنری خواهیم بود.

وی اظهار کرد: فعالیت مراکز فرهنگی و هنری به‌ ویژه آموزشگاه‌های مهارت‌آموزی در راستای آموزش هنرجویان قابل‌ تقدیر است.

فرخنده در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش خود را در راستای معرفی آموزشگاه‌های مهارتی به کار خواهیم بست، خاطرنشان کرد: معرفی آموزشگاه به مردم موجب رشد آنها و منجر به گسترش امر آموزش خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خواستار تعامل و ارتباط مؤثر و بیشتر آموزشگاه‌های مهارتی شد و تأکید کرد: مراکز فرهنگی و هنری نیازهای تخصصی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هستند./9314/203/ب2

ارسال نظرات