۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۵۶۹۹۹
آیت الله صدیقی:

مدافعین حرم برای دفاع از اسلام، انقلاب و ولایت رهسپار سوریه می‌شوند

آیت الله صدیقی گفت: سرداران و ایثارگران بازمانده از هشت سال دفاع مقدس مانند سردار غلامی برای رسیدن به جایگاه همرزمان شهیدشان در راه دفاع از اسلام، انقلاب و ولایت رهسپار کشور سوریه می‌شوند تا از حرمین شریفین دفاع ‌کنند.
آیت الله کاظم صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، عصر امروز در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار مدافع حرم احمد غلامی که با حضور مسؤولان کشوری و لشکری در مسجد ارشاد شهرری برگزار شد، اظهار داشت: در وصف شهدا آیات متعددی در قرآن کریم ذکر شده است.

وی افزود: هیچ فردی درباره مقام و منزلت شهدا به گونه‌ای که خداوند متعال سخن گفته کلامی به زبان نیاورده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند در سوره بقره با ایجاد گفتمان، ادب گفتاری درباره شهید را به ما گوشزد می‌کند، ابراز کرد: در این سوره خداوند می‌فرماید: درباره شهید سخن گفتن رعایت آداب لازم است چرا که مرگ شهید را احاطه نکرده بلکه آنان زنده هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید به درجه فنای فی الله و بقای بالله می‌رسد، گفت: شهید در هنگام شهادت رنگ خدا می‌شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه خداوند در سوره عمران می‌فرماید: شما ذره‌ای گمان نکنید که شهید مرده است بلکه اینان علاوه بر اینکه زنده هستند در نزد خداوند روزی می‌طلبند، شهدا کسانی هستند که با خدای خود معامله کرده و دل از همه  دلبستگیها و علایق دنیوی برای کسب رضای الهی بریده‌اند و خداوند بهترین معامله گر و خریدار است در حالی که انسانهای دنیا دوست، جناح طلب، آمریکا دوست و پول پرست لیاقت این معامله و شهادت را ندارند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در قرآن کریم دوبهشت و دو جهنم ذکر شده است، اظهار داشت: افرادی که به واجبات الهی عمل و از حرام الهی پرهیز می‌کنند در جنة خداوند جای می‌گیرند اما به شهدا الجنة نصیب می‌کند و این بهشت مخصوص است که خداوند برای شهدا قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شهدای اقشار اختصاص به قشر روحانیت است، گفت: خداوند ایمان شهدا را تضمین کرده است امروز امنیت جامعه مرهون مجاهدتهای شهدا است و هیچ کشوری امنیتی که امروز ایران دارد را ندارد زیرا آنان به این تعداد شهید ندارند.

آیت الله صدیقی عنوان کرد: سرداران و ایثارگران بازمانده از هشت سال دفاع مقدس مانند سردار غلامی برای رسیدن به جایگاه همرزمان شهیدشان در راه دفاع از اسلام، انقلاب و ولایت رهسپار کشور سوریه می‌شوند تا از حرمین شریفین دفاع ‌کنند./813/202/ب3

ارسال نظرات