۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۵۶۹۸۰
امام جمعه رامسر:

ورزش سبب مصون ماندن جامعه از گزند آسيب های اجتماعی می شود

امام جمعه رامسر، ورزش هاي همگاني را سبب مصون ماندن جامعه از گزند آسيب ها و ناهنجاري اجتماعي دانست و گفت: سلامت جسم و نشاط روح تضمين كننده ارتقا كارآيي و بهره وري سازمان ها است.
امام جمعه رامسر 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام سید جعفر رضایی، امام جمعه رامسر عصر امروز در دیدار جمعی از ورزشکاران این شهرستان با بیان این که برای دستیابی به یک جامعه پویا باید امر ورزش در برنامه روزانه همگان قرار داشته باشد، گفت: آن چیزی که در ورزش٬ یک ورزشکار را ماندگار می‌کند٬ منش پهلوانی و اخلاق ورزشی است و ورزشکاران می‌توانند سفیران اخلاق باشند از همین رو باید در فعالیت های ورزشی خود رعایت فضائل اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان این کخ ورزش می‌تواند عامل گسترش اخلاق و فرهنگ در جامعه باشد و داشتن اخلاق ورزشی امری ضروری است و ورزشکارانی که در میادین مختلف حضور پیدا می‌کنند باید دارای اخلاق حرفه‌ای و متناسب با شئونات اسلامی باشند، افزود: ورزشکاران زمانی می‌توانند روح و روان خود را تقویت کنند که اخلاق در ورزش تحقق یابد و ورزشکاران از آنچه اسلام به آنان آموخته است٬ آگاه باشند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که اخلاق زیربنای همه علوم از جمله ورزش است و اگر اخلاق در ورزش حاکمیت پیدا کند ورزش مفید واقع می‌شود، ادامه داد: باتوجه به هجمه فرهنگی دشمنان علیه جوانان این مرز و بوم برگزاری چنین همایش های بسیار لازم و مفید است.

وی با اشاره به این که با توسعه برنامه‌های فرهنگی در ورزش به یقین می توان شاهد بروز فرهنگ ناب اسلامی در بین جوانان شد، افزود: آموزش، محور توسعه در ورزش و جوانان شهرستان‌ها است و مقوله ورود علم به ورزش و خروج از ورزش سنتی در ورزش شهرستان‌ها نمود خود را نشان داده و باید گام‌های مهم تری در این زمنیه برداشته شود.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که استعدادیابی و شناسایی قهرمانان جدید به ورزش کشور و جهان را اولویت ادارات ورزش و جوانان شهرستانها دانست و افزود: ما باید به دنبال قهرمان با اخلاق اسلامی، انقلابی و با روحیه بسیجی باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر سجایای اخلاقی در میان ورزشکاران بنحو شایسته رشد نکند غرور و تکبر جای آن را می گیرد، گفت: ورزشکاران ایران باید همواره در کشورهای دیگر نمونه اخلاق و سرمشق برای دیگران باشند و این موضوع مهمی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در ورزش قهرمانی گزینشی عمل کردن یک رفتار عدالت محور نیست، خاطر نشان کرد: امکانات ورزشی باید به طور مساوی در همه مناطق توزیع شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که موضوع ترویج و توسعه اخلاق اسلامی و پهلوانی در بین ورزشکاران به عوامل متعددی از جمله خانواده، اجتماع، مدرسه و محیط ورزش بستگی دارد، خاطرنشان کرد: توجه به امر ورزش نه تنها باعث ایجاد نشاط و شادابی در بین آحاد مردم می شود بلکه عامل تأثیر گذاری در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه نیز است.

امام جمعه رامسر با اشاره به مهم ترین جنبه تأثیر ورزش در افراد تصریح کرد: یکی از مهم ترین جنبه های تاثیر ورزش در افراد، رشد شخصیت در افراد است بطوری که فعالیت های ورزشی نقش بسزایی در تحول و ارتقای شخصیت اجتماعی افراد جامعه بخصوص قشر نوجوان و جوان دارد.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: ورزش نه‌ تنها احساس‌ رضایت‌ را در فرد گسترش‌ می دهد، بلکه‌ باعث‌ می‌شود در برخورد با مشکلات‌ و موانع زندگی، روحیه‌ای‌ مقاوم‌، چاره‌اندیش و تحمل‌پذیر نیز در افراد تقویت شود.

وی به نقش ورزش در پر کردن اوقات فراغت جوانان اشاره و افزود: یکی از روش هایی که می تواند اوقات فراغت جوانان را در اجتماع زیر پوشش قرار دهد و بسیاری از ضعف ها و کمبود های جسمانی و روانی را رفع و درمان کند، پرداختن به فعالیت های ورزشی است.

امام جمعه رامسر با اشاره به این که ورزش علاوه بر آن که موجبات سرگرمی جوانان را فراهم می کند در تأمین سلامت جسمی  و روحی آنان و همچنین افزایش حس مسئولیت پذیری افراد نیز تأثیر بسزایی را ایفا می کند، اظهار داشت: تا زمانی که نوجوانان و جوانان به ورزش کردن مشغول هستند از گرفتار شدن در دام اعتیاد و سایر بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی مصون خواهند بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به خطراتی که در جامعه امروزی جوانان را تهدید می کند، افزود: در جامعه کنونی به شدت جوانان ما در معرض جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن قرار دارند که در این راستا ورزش می تواند بهترین عرصه برای سلامت جوانان باشد.

وی تاکید کرد: پرداختن منظم به سلامت جسمی و عقلی را حفظ می کند و قادر است، خطر پیدایش بیماری های مزمن را نیز در افراد کاهش داده بطوریکه امید به بقا را افزایش و کیفیت زندگی را در طول سال های آینده بهبود بخشد و اگر مردم ورزش را یک تکلیف بدانند جامعه‌ای پویا و سلامت خواهیم داشت.

امام جمعه رامسر افزود: ورزش علاوه بر اينکه سبب شادي و نشاط افراد مي شود فوايد سودمندي براي انسان دارد که مي توان به سلامت روح و روان و جسم که از مهم ترين اين فوايد است، اشاره کرد.

وی توسعه ورزش هاي همگاني را از ضروريات جامعه امروزي دانست و تصریح کرد: سرمايه گذاري در اين خصوص در پيشگيري از ناهنجاري هاي اجتماعي و ارتقا سلامت اداري موثر خواهد بود.

حجت الاسلام رضایی ورزش هاي همگاني را باعث مصون ماندن جامعه از گزند آسيب ها و ناهنجاري اجتماعي دانست و گفت: سلامت جسم و نشاط روح تضمين كننده ارتقا كارآيي و بهره وري سازمان ها است.

وی با تاكيد بر اينكه دستيابي به جامعه سالم، بانشاط و بدون آسيب مستلزم همت همگاني و احساس مسؤوليت سازمان هاي فرهنگي، آموزشي و اجتماعي است، تصريح كرد: هدفمندسازي و گسترش برنامه هاي فرهنگي و ورزشي و پر كردن اوقات فراغت جوانان بسترهاي بروز جرايم و آسيب هاي اجتماعي را از بين مي برد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش حياتي ورزش در نشاط جسم و روح افراد افزود : اهميت و تاثير گذاري ورزش در بين جوانان علاوه بر نشاط روح وجسم موجب کاهش جرايم و پيشگيري از آسيب ها نيز مي شود./950/202/ب3

ارسال نظرات