۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۵۵۹۷۹
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جهان اسلام با مقاومت فرهنگی و علمی در برابر تکفیر بایستد

استاد حوزه علمیه قم گفت: برای مقابله جدی با تکفیری ها امت اسلام بایستی با انسجام و وحدت، آگاهی و بصیرت و با نشر مهربانی های اسلام و نشان دادن چهره رحمانی پیامبر(ص) راه نفوذ و برداشت نامعقول از اسلام را مسدود کنند.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، پیرامون مقابله با خطر گروه های تکفیری، خاطرنشان کرد: جهان اسلام باید نقاب از چهره آل سعود که با تزویر و نفاق به ناحق با محو کردن نام حجاز نام خود را بر آن سرزمین نهاده اند بردارد و رخ آنان را بیش از این برای امت اسلام نخ نما شده، نمایان سازد.

وی با اشاره به اینکه تکفیری ها مولود ناخلف اسرائیل، انگلیس، آمریکا و آل سعود هستند، افزود: برای مقابله جدی با تکفیری ها امت اسلام بایستی با انسجام و وحدت، آگاهی و بصیرت و با نشر مهربانی های اسلام و نشان دادن چهره رحمانی پیامبر(ص) راه نفوذ و برداشت نامعقول از اسلام را مسدود کنند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: یکی از راه های مقابله با تکفیری گری ایستادگی ملت ها در مقابل حاکمانی است که با تروریسم آمریکایی دل خوش کرده و بازیچه صهیونیسم و امیال شیطانی آنان گشته اند.

وی گفت: لازم است که مؤسسات و سازمان های بین المللی و نظایر آن با اختصاص دادن یک روز در تقویم جهانی به نام روز مبارزه با افراطی گری در عمل نیز اقدامات این گروه ها را در کشتار و قتل عام وحشیانه مسلمانان محکوم کنند.

حجت الاسلام رضوی مهر با تقدیر از مراجع عالیقدر و بیدار قم جهت برگزاری کنگره مبارزه با تکفیری گری، ابراز داشت: انتظار می رود مرجعیت اهل سنت نیز در الازهر و سایر کشورهای اسلامی با رفع شبهات و ابهامات، با برگزاری همایش ها و کنگره هایی راههای جلوگیری از نفوذ اندیشه های تکفیری به پیکره اسلام را بررسی کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در مدیریت اوضاع منطقه، ابراز داشت: همه مسلمانان به نقش تأثیرگذار رهبر معظم انقلاب در منطقه اذعان دارند و این به برکت انقلاب و خون شهدای دفاع مقدس است.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه در پایان یادآور شد: آمریکایی ها بدانند اگر بیش از این از داعش پشتیبانی و حمایت کنند، در آینده ای نه چندان دور پرچم داعش بر فراز کاخ سفید برافراشته خواهد شد./979/302/ب2

ارسال نظرات