۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۵۵۵۴۵
آیت الله علما:

قبولی اعمال در گرو حفظ تقوا و نیت قرب الهی بندگان است

آیت الله علما در سلسله جلسات اخلاقی در مسجد حاج شهباز خان گفت: تقوا سبب قبولی طاعات و عبادات افراد می شود، قبولی اعمال از سوی خداوند متعال منوط به حفظ تقوا و نیت قرب الهی بندگان است.
آیت الله علما 1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه، ابراز داشت: تقوا و پرهیزکاری از عوامل سعادت و عاقبت بخیری بندگان است.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: توجه به تقوای الهی و حفظ این حالت موجب دوری انسان از گناهان و معاصی شده و مجموع خیرات و برکات را برای بندگان به دنبال دارد، از این رو توجه به این فضیلت اخلاقی مایه سعادتمندی و نشانه بصیرت انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: میل به گناه و معاصی در انسانها وجود دارد و تقوای حقیقی با ممارست در دوری از گناهان و تهذیب نفس و تقویت بنیه دینی به وجود می آید، حفظ خود از گناهان نیازمند مراقبت دائمی است.

وی در ادامه بیان داشت: مبارزه با گناهان و کسب تقوا از دو طریق میسر است، باید هم با گناهان خویش مبارزه کرد و وجود خود را از آلودگی ها زدود و از سویی باید با گناهان اطرافیان نیز مبارزه کرده و با نهی از منکر آنها را با عواقب گناهان آشنا نمود.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: نباید هیچ گاه از محاسبه نفس خود غافل شد، زیرا توجه به اعمال و توبه از گناهان و معاصی در این دنیا به مراتب آسان تر از جهان آخرت است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: تقوا سبب قبولی طاعات و عبادات افراد می شود، قبولی اعمال از سوی خداوند متعال منوط به حفظ تقوا و نیت قرب الهی بندگان است.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان افزود: با توجه به آیات قرآن کریم، عزیزترین افراد در نزد خداوند متعال متقی ترین آنها است، توجه به اعمال و رفتار خود و مراقبت بر نیت اعمال سبب عاقبت بخیری و رستگاری بندگان است./857/202/ب2

ارسال نظرات