۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۵۵۴۵۷
حجت الاسلام آقامیری:

مادران شهدا مجاهدان فی سبیل الله هستند

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: جهاد اصغر تنها یکی از اقسام جهاد است، مجاهد هم می تواند مرد باشد و هم می تواند زن باشد و در این بین نمونه بارز زنان مجاهد، مادران شهدا هستند.
ورود پیکر 78 شهید دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی ـ شلمچه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین آقا میری عصر امروز در محفل زینبی که در جوار امامزاده زینب(س) در همایشی که به مناسبت ورود کاوران اهل بیت امام حسین(ع) با محوریت حضرت زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) به کوفه برگزار شد، گفت: راه عاقبت بخیری در گرو مجاهدت در راه خداوند است.

وی با اشاره به آیه آخر سوره عنکبوت که می فرماید «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ»، ادامه داد: اگر قرار است انسان در مسیر صراط مستقیم قرار بگیرد و عاقبت بخیر شود، باید در راه خداوند جهاد کند و این جهاد عموم افراد اعم از زنان و مردان را در برمی گیرد.

حجت الاسلام آقا میری اذعان کرد: متأسفانه عموم مردم وقتی اسم جهاد می آید ذهنشان به سمت جنگ و جبهه سوق داده می شود در صورتی که جنگی که تحت عنوان جهاد اصغر از آن یاد می شود و مخصوص مردان است، تنها یکی از قسمتهای جهاد محسوب می شود.

وی به تشریح مفهوم جهاد پرداخت و ابراز کرد: جهاد یعنی تلاش و کوشش بسیار در برابر موانع حاکمیت الله، یعنی اگر کسی در راستای هدایت دیگران گامی بردارد، در حال جهاد است، مادری که در دوران بارداریش از خودش مراقبت می کند، هر طعامی را نمی خورد و در هر مجلسی حضور پیدا نمی کند به خاطر این که از تأثیر بدِ برخی از طعامها و مجالس روی روح فرزندش جلوگیری کند در حال جهاد کردن است.

حجت الاسلام آقا میری ادامه داد: مادری که بعد از تولد فرزندش در هر حالتی به او شیر نمی دهد و سعی می کند با وضو و رو به قبله به او شیر دهد تا روح فرزندش متعالی شود، در حال جهاد کردن است.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در ادامه دامن مادر را بهترین مکان برای تربیت فرزندان برشمرد و تصریح کرد: جوانانی که از جان خودشان می گذرند و برای ادای جهاد اصغر راهی جبهه و جنگ می شوند در دامن مادرانی رشد کرده اند که با جان و دل و با تمام بضاعتی که داشته اند، فرزندشان را الهی بار آورده اند، مادران خرازیها، حاج احمد کاظمیها و تورجی زاده ها، مجاهدان فی سبیل الله بوده اند.

وی به دختران عفیفه اشاره کرد و گفت: مادرانی که دختر دارند و آنها را عفیفه بار می آورند نیز مجاهدان فی سبیل الله هستند، شیر پاک و لقمه حلال دو عامل بسیار مؤثر در تربیت فرزندان است، مگر می شود کسی بیهوده به جایی برسد؟./202/867/ب1

ارسال نظرات