۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۵۴۹۰۷
معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان:

قیام کربلا به ما آموخت هیچ گاه میان حق و باطل سازش نخواهد شد

حجت الاسلام زمزم زاده گفت: متأسفانه برخی قیام امام حسین(ع) را به نحوه ای از مذاکره تعبیر می کنند و برای توجیه افکار سازش کارانه خود قیام تماما حق علیه باطل امام حسین(ع) را به سازش می چسبانند، در حالی که ایشان با قیامشان به ما آموختند هیچ گاه میان و حق و باطل سازش نخواهد شد و این جنگ تا قیامت ادامه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین روح الله زمزم زاده معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان کربلا

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسادر کرمان، اظهار داشت: امام حسین (ع) می فرمایند: توده مردم بنده دنیا هستند و تا وقتی که دین با معیشت آنان تضادی نداشته باشد دیندار هستند اما در زمان مصیبت و بلا دینداران کاهش می یابند.

وی بیان داشت: در طول مسیر طولانی مدینه تا کربلا تنها 72 تن در کنار امام باقی ماندند زیرا این افراد مخلصین روزگار خود بودند چنانکه هیچ شک و شبهه ای در دل نداشته و از دلبستگی دنیا دور بودند.

حجت الاسلام زمزم زاده  خاطرنشان کرد: راز ماندگاری قیام عاشورا در این است که نه تنها امام خود مؤید به اراده الهی بودند بلکه یارانی به همراه داشتند که به جز عصمت در تمام حرکات و سکناتشان مانند امام معصوم عمل می کردند و به همین دلیل در تاریخ جاودانه شدند.

وی ابراز داشت: افرادی با خصوصیات یاران امام از نوادر روزگار هستند و در هر برهه ای از زمان که باشند جاودانه می شوند چنانچه امام خمینی(ره) نیز از این دسته بودند و همواره در تاریخ جاویدانند زیرا  پیرو عاشورا بودند و مانند یاران سیدالشهداء از جان و مال و آبروی خود برای حفاظت از اسلام گذشتند و همه چیز خود را برای خدا گذاشتند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان افزود: چنین ایستادگی ای ستودنی است پس خداوند متعال هر که را اینگونه با ایشان معامله کند جاودانه می کند زیرا این سنت الهی است و در آن تغییری ایجاد نمی شود.

حجت الاسلام زمزم زاده مهمترین بُعد انقلابی یاران ابا عبدالله(ع) را بصیرت آنان دانست و گفت: بصیرت به معنای تشخیص حق از باطل است که در فتنه ها و دوراهی های زندگی؛ بسیار کمک کننده است از این رو ابوالفضل العباس(ع) به عنوان مردی کامل، عمیق و بصیر به ما معرفی شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد امروز مدعی انقلابی بودن و پیروی از نهضت حسینی هستند، اما متأسفانه از بصیرت کافی برخوردار نیستند چنانچه تصور می کنند سازش با آمریکا و غرب می تواند خدمتی برای نظام اسلامی باشد در حالی که امام حسین (ع) به ما ثابت کردند؛ هیچ نظام سلطه ای با نظام حق و موحدان سازش و آشتی ندارد.

این مقام مسؤول ابراز داشت: متأسفانه برخی قیام امام حسین(ع) را به نحوه ای از مذاکره تعبیر می کنند و برای توجیه افکار سازش کارانه خود قیام تماما حق علیه باطل امام حسین را به سازش می چسبانند در حالی که ایشان با قیامشان به ما آموختند هیچ گاه میان و حق و باطل سازش نخواهد شد و این جنگ تا قیامت ادامه دارد.

وی تشریح کرد: امروز لازم است با تأسی از یاران امام حسین(ع) در کنار امام زمان و نائب ایشان بایستیم و این امر بدون کسب معرفت و شناخت جایگاه و منزلت امام محقق نمی شود پس باید بدانیم امام کیست و وظیفه ما نسبت به ایشان چیست؟

حجت الاسلام زمزم زاده در ادامه تأکید کرد: اینکه امام معصوم فرمودند: در حوادث و پیش آمدهای دوان به نائبان ما مراجعه کنید به معنای آن است که نائب امام بر ما حجت است پس پشت کردن به او در واقع پشت کردن به امام معصوم  است بنابر این اگر می خواهیم در راه حق قدم بگذاریم باید در کنار ولی فقیه و نائب امام زمانمان باشیم.

وی عنوان داشت: هر دشمنی که فرهنگ عاشورا را می شناسد از ترویج آن در جامعه هراس دارد، زیرا دشمن به دنبال تسلط و غارت منابع است، از این رو برای تسلط از راههای سازش، الگو سازی، زور و قدرت وارد می شود پس سعی دارد هر آنچه جلوی رسیدن به هدفش را می گیرد از بین ببرد و از آنجا که فرهنگ عاشورا؛ فرهنگ شوریدن علیه دشمن است و احقاق حق را تقویت می کند همچنین با تسلیم و سازش سرو کاری ندارد؛ مورد پسند دشمنان نیست. /9703/302/ب2

 

ارسال نظرات