۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۵۴۸۴۷
مدیرکل اوقاف ایلام تاکید کرد؛

بصیرت افزایی و خرافه زدایی لازمه مراسم عزاداری امام حسین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: بصیرت افزایی مجالس عزاداری امام حسین (ع) و خرافه‌زدایی در این مراسمات در دستور کار قرار دارد.
حجت الاسلام حسن شهیدی

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام حسن شهیدی، مدیرکل اوقاف ایلام پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بصیرت افزایی مجالس عزاداری امام حسین (ع) و خرافه‌زدایی در این مراسمات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: برنامه‌هایی در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام قرار دارد و در بقاع متبرکه سراسر استان ایلام در این ایام اجرایی و محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر طرحی با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی در استان ایلام همزمان با سراسر کشور در ایام محرم اجرایی و محقق می‌شود و در قالب این طرح برنامه‌های فرهنگی اجرایی و محقق می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: با حضور مبلغان حوزه علمیه قم که به ایلام اعزام می‌شوند و در بقاع متبرکه مستقر شده و اقدام به ترویج فرهنگ اصیل عاشورایی می‌کنند و در این راه می‌کوشند.

حت الاسلام شهیدی تصریح کرد: پاسخگویی به شبهات، مشاوره خانواده و ... در دستور کار مبلغان اعزامی که دوره‌های خاصی را گذرانده‌اند قرار خواهد گرفت که قطعا منشأ خرافه‌زدایی و بصیرت‌افزایی در مجالس امام حسین (ع) خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: قرار است مبلغان در قالب سخنرانی به مباحث عمیق و مستند قیام عاشورا بپردازند و مردم را در جریان پیام‌های عمیق قیام عاشورا بگذارند.

وی ادامه داد: قطعا این گونه برنامه‌ها در زمینه بصیرت‌افزایی مردم در عزاداری‌ها موثر خواهد بود و در دستور کار مسؤولان و کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام تاکید کرد: موضوع خرافه‌زدایی در برنامه‌ عزاداری‌ها امری لازم و ضروری است که باید در این راستا بیش از گذشته تلاش شود تا مردم بهره بیشتری از این مجالس ببرند./101/879/ب1

ارسال نظرات