۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۵۴۸۰۸
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین:

بصیرت موجب تشخیص دوست از دشمن می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که بصیرت را موجب تشخیص دوست از دشمن دانست و گفت: مسلمانان باید همیشه نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه و هوشیار باشند و از دشمن ضربه نخورند.
حجت الاسلام رضا کاظم لو

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین،‌ با تسلیت به مناسبت دهه اول ماه محرم و با اشاره به اینکه دشمن شناسی از مهم‌ترین درس‌های مکتب امام حسین(ع) است، گفت: ما باید حواسمان جمع باشد که دوست و دشمن خود و نظام را بشناسیم و مستمعین باید بدانند که ما هیچ‌گاه به دنبال دشمن‌سازی نبوده و نیستیم.

حجت الاسلام کاظم‌لو با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که بصیرت را موجب تشخیص دوست از دشمن دانسته است، ابراز کرد: مسلمانان باید همیشه نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه و هوشیار باشند و از دشمن ضربه نخورند.

وی با بیان حدیثی از امام سجاد(ع) درباره دشمن شناسی حضرت عباس(ع)، اظهار کرد: عموی ما ابالفضل‌العباس(ع) بابصیرت بودند و هرگز فریب ظاهر و حربه‌های دشمن را نخوردند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین درباره فرهنگ عاشورا و نیاز جامعه امروز به روشنگری و بصیرت، اظهار کرد: دشمن در هر زمان و با هر لباسی دشمنی خود را با اسلام دارد و ما باید همواره آگاه باشیم.

وی ادامه داد: طبق اطلاعاتی که ما از دشمن به دست آورده‌ایم دشمنی دشمن هرگز تمام شدنی نیست و تنها شکل و ترفندهای آن با توجه به زمان‌های مختلف تغییر می‌کند.

اصلی‌ترین ترفندهای دشمن ظاهر شدن در لباس دوست است

حجت الاسلام کاظم لو ظاهر شدن دشمن در لباس دوست را یکی از اصلی‌ترین ترفندهای دشمن دانسته و بیان کرد: امروز دشمن همچون عبیدالله در روز عاشورا با نشان دادن خود به عنوان دوست سعی دارد مسلمانان را فریب دهد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار اهل بیت(ص) از جامعه اسلامی که با هزینه‌های گزاف و خون شهیدان به بار نشسته است و باید برای نهادینه شدن بیشتر فرهنگ عاشورا در تمام طول سال بیشتر تلاش کرد.

این استاد حوزوی ابراز داشت: مردم ما نسبت به عاشورا و حماسه این روز خوب به میدان آمده و عزاداری می‌کنند ولی لازم است که این مراسم‌ها با معرفت و بینش بیشتری برگزار شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین با بیان جنگ تحمیلی و جان‌فشانی‌های رزمندگان در این جنگ، بیان کرد: امروز دشمن خانه‌ها و خانواده‌های ما را نشانه گرفته است، از این رو باید بیشتر از گذشته به مسائل درونی زندگیمان توجه کنیم و سعی کنیم سبکی را برگزینیم که مورد پسند ائمه قرار گیرد.

وی در پایان تجلی رفتار حسینی را در تمامی ابعاد زندگی مسلمانان ضروری دانست و گفت: رفتار حسینی باید در اخلاق، سبک زندگی، روابط اجتماعی و به ویژه در تشکیل زندگی ما نهادینه شود و نباید به خاطر رفتار نادرست از رفتار حسینی فاصله بگیریم./853/302/ب2

ارسال نظرات