۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۵۴۷۹۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

فرهنگ عاشورا موجب بیداری امت اسلام در برابر مستکبران است

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که فرهنگ عاشورا مردم جهان را بیدار و آنها را در مقابل استکبار و استبداد مقتدر می کند، گفت: ایستادگی و مقابله با استکبار و ظلم تنها راه رهایی و عزت و سربلندی همه جوامع در طول تاریخ است و این درس بزرگی از قیام امام حسین(ع) است.
مدیرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در سوگواره بصیرت عاشورایی در تکیه پهنه کلا ساری، گفت: امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از انحرافات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نجات می دهد.

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) در مقابل جریان ظلم، ستم و استکبار بی تفاوت نبود و ما هم امروز نباید در مقابل جریان های ظلم و ستم بی تفاوت باشیم، افزود: امروز جامعه برای برون رفت از بسیاری مشکلات نیازمند فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که باید با رعایت قانون فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه عملیاتی کرد، ادامه داد: در امر به معروف و نهی از منکر باید بهترین و زیباترین برخورد را داشته باشیم.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که باید با امر به معروف و نهی از منکر با دستگاه ظلم و مروجان بی بند و باری مقابله کرد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر سبب شد تا ما در مقابل جهان کفر و ستم ایستادگی کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهترین تعبیر را مقام معظم رهبری درباره امر به معروف و نهی از منکر داشتند، تصریح کرد: تذکر لسانی وظیفه همه مسلمانان است تا از ناهنجاری ها جلوگیری شود.

وی با تأکید بر این که نباید از کنار انحرافات به آسانی گذشت، یادآور شد: امام حسین(ع) در مواجهه با حوادث و انحرافات زمان خود سکوت نکردند و امروز این وظیفه بر عهده ما است تا در مقابل ظلم و استکبار جهانی سکوت نکنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: آن کسی که عاشق امام حسین(ع) است باید نگاه و اندیشه ایشان را در ابعاد مختلف زندگی خود اجرایی کند و پیرو واقعی آن حضرت باشد.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: هرکسی که منادی مکتب امام حسین(ع) است باید در مقابل انحرافات جامعه ایستادگی کند و عکسل العمل نشان دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بزرگترین منکر آمریکا و اسرائیل و بزرگترین معروف انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است، تصریح کرد: امروز باید در مقابل منکر جهانی و یزیدیان زمان یعنی آمریکا و اسرائیل موضع گرفت و از بزرگترین معروف یعنی ولایت فقیه و انقلاب اسلامی حمایت کرد.

وی بر ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل بیت(ع) در جوامع اسلامی تأکید کرد و افزود: سینه زدن ها در مراسمات عزاداری امام حسین(ع) باید همراه با عمل به سیره و روش آن حضرت باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران مهم ترین درس از نهضت حسینی را ایستادگی از زندگی ابا عبدالله الحسین(ع) دانست و تصریح کرد: اگر یک ملت می خواهد در این امر موفق باشد باید ایستادگی را از زندگی امام حسین (ع) بیاموزد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر قدرت های زورگو و مستکبر، افزود: همانطور که امام حسین(ع) در برابر یزید تسلیم نشد امروز نیز مردم انقلابی ما با درک فلسفه امام حسین(ع) به ذلت و خواری در برابر دشمن نخواهند افتاد.

وی با بیان این که بزرگترین منکر در زمان امام حسین(ع) حکومت یزید بود، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) در جهت از بین بردن بزرگترین منکر یعنی حکومت یزید و برپایی بزرگترین معروف یعنی حکومت حسینی بود.

حجت الاسلام علیزاده افزود: امام راحل با همراهی ملت حسینی کشور ایران آرزوی امام حسین(ع) را برآورده کرد و منکر حکومت شاه را به عنوان دست نشانده آمریکای جنایتکار از بین برد و معروف ولایت فقیه را جایگزین آن کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که قیام سالار شهیدان، قیام عملی برابر استکبار و جور زمان و مقابله با تحریف و انحراف اسلام از مسیر خود است، تصریح کرد: امام حسین(ع) با انجام این قیام به همه آزادگان جهان درس‏هایی تاریخی و همیشگی داد و تاریخ را دوباره زنده کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: درس‏های عاشورا بسیار فراوان و گسترده است و در یک برنامه این‏چنینی جای نمی‏‌گیرد و باید قطره ‏ای از دریای معرفت سالار شهیدان را در این وقت اندک بیان کنیم.

وی با بیان این که در برهه کنونی باید با توجه به درس‏های عاشورا کشور را پیش ببریم، گفت: امام حسین(ع) بیش از یک‌هزار و 370 سال پیش به ما یاد داد که برابر ستمگران و استکبار جهانی باید ایستاد و یک قدم هم عقب برنداشت؛ چرا که استکبار و ظلم هر چه آزادتر باشد، بر ظلم و استبداد خود می‏‌افزاید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که درس امام حسین(ع) به ما ایستادگی برابر استکبار جهانی و داشتن عزت در دنیا و آخرت است و باید این درس بزرگ را در همیشه تاریخ آویزه گوش خود کنیم، تصریح کرد: امام حسین(ع) به همه یاد داد که برابر ظلم و استکبار باید قیام و با انحراف و تحریف مقابله کرد و در این راه اگر کشته نیز شدیم، نباید بترسیم و باید به راه خود ادامه دهیم.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که فرهنگ عاشورا مردم جهان را بیدار و آنها را در مقابل استکبار و استبداد مقتدر می کند، خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقابله با استکبار و ظلم تنها راه رهایی و عزت و سربلندی همه جوامع در طول تاریخ است و این درس بزرگی از قیام امام حسین(ع) و عاشورای 61 هجری است./950/202/ب2

ارسال نظرات