۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۵۴۷۱۰

روایت سردار نقدی از آنچه شهید همدانی را به سوریه کشاند

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که شهید همدانی در راه حق تردید نمی کرد، گفت: دغدغه‌ای که حاج حسین همدانی را به سوریه کشاند دغدغه مسلمانان است و واقعاً این شهید بزرگوار در میادینی قدم گذاشت که جای آزمایش‌های بزرگ بود.
سردار محمدرضا نقدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت شهید سردار حسین همدانی و شهدای مدافع حرم صبح امروز با سخنرانی سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد.

سردار نقدی با گرامیداشت یاد حضرت‌علی‌اکبر(ع) و همچنین شهید حسین همدانی و شهدای مدافع حرم، در مورد فضیلت حضرت‌علی‌اکبر(ع) گفت: حضرت‌علی‌اکبر(ع) جایگاهی داشتند که حتی دشمن به آن اعتراف کرد و فضیلت در این است که دشمن نیز به عظمت آدمی اعتراف کند؛ معاویه وقتی سؤال می‌کند چه کسی برای خلافت مناسب‌تر است، وقتی همه نظرشان را می‌گویند خودش می‌گوید اشتباه می‌کنید بلکه علی‌اکبر(ع) مناسب‌تر است.

وی در بیان دغدغه حضرت‌علی‌اکبر(ع) اظهار کرد: امام‌حسین(ع) لحظاتی در مسیر کربلا خواب شان برد، بیدار شدند و فرمودند: «انا لله و انا الیه راجعون»، حضرت‌علی‌اکبر(ع) پرسیدند این بیان برای چیست؟ امام‌حسین(ع) رؤیای خود را نقل کردند و خبر کشته شدن را دادند. در این هنگام، علی‌اکبر(ع) فقط یک جمله پرسید که آیا ما به حق نیستیم؟ وقتی حضرت(ع) فرمودند بله، علی‌اکبر(ع) فرمودند اگر به حق هستیم پس ترسی نداریم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: مانند همین عمل را جد ایشان دارند، وقتی پیامبر(ص) در ماه مبارک رمضان خطبه می‌خواندند، امیرالمؤمنین(ع) می‌پرسند فضیلت چه کاری در این ماه بیشتر است؟ پیامبر(ص) می‌فرمایند تقوا و ترک محرمات فضیلت بالاتری دارد، سپس پیامبر(ص) گریه می‌کنند و می‌فرمایند با این‌همه تو را در این ماه می‌کشند. اما امام‌علی(ع) می‌پرسند آیا دین من در آن زمان درست خواهد بود؟

وی افزود: این نشان می‌دهد که دغدغه انسان چه چیزی باید باشد، انسانی که می‌خواهد به قله‌های والای انسانیت برسد باید چه باشد، حضرت علی‌اکبر(ع) با آن جمله نشان می‌دهند که دغدغه فقط باید به حق بودن باشد، نه ثروت و پیروزی. ما فقط باید نگران این باشیم که در صراط مستقیم باشیم. همانطور که در آیه 52 سوره توبه آمده است که ما منتظر دو چیز هستیم یا کشته بشویم و پیروز بشویم یا بکشیم و پیروز بشویم. ولی طرف مقابل چه؟ کسی که دنبال دنیاست، چه چیزی نصیب‌اش می‌شود؟ آنان یا با شمشیر ما عذاب می‌شوند یا خدا آنان را عذاب می‌کند.

سردار نقدی در تبیین دغدغه شهید حسین همدانی گفت: دغدغه‌ای که حاج حسین همدانی را به سوریه کشاند دغدغه مسلمانان است و واقعاً این شهید بزرگوار در میادینی قدم گذاشت که جای آزمایش‌های بزرگ بود. جایی که حق و باطل مشخص است و مردم می‌دانند چه خبر است ارزش والایی دارد اما ارزش والاتر آنجاست که برخی از مردم حقیقت را ندانند اما تو بدانی به حق هستی و استقامت کنی و از سرزنش سرزنش‌کنندگان نترسی. جبهه فتنه همین‌طور است، خیلی از بزرگان و شخصیت‌های برجسته مردد هستند.

وی افزود: حاج حسین همدانی در راه حق تردید نمی‌کرد، در آزمایش جنگ سوریه، خیلی‌ها مردد بودند، کسانی که نمازشب‌خوان و روزه‌بگیر بودند، خب پیش می‌آید اما ما داوطلب بودیم، امروز برای جهان اسلام، جبهه سوریه روشن شده است وگرنه بسیار از بزرگان مردد بودند و اگر نبود هدایت الهی و تصمیم رهبر بزگوار ما، حقیقت این جبهه مشخص نمی‌شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در مورد راهبرد منطق حضرت‌علی‌اکبر(ع) بیان کرد: وقتی منطق علی‌اکبر(ع) آمد، دشمن هرچه بیشتر حمله کند ما پیروزتر می‌شویم، چون به لبنان حمله می‌کند حزب‌الله به وجود می‌آید، به عراق حمله می‌کند حشدالشعبی به وجود می‌آید، به یمن حمله می‌کند انصارحزب‌الله به وجود می‌آید.

وی اظهار کرد: منطق ما می‌گوید باید دفاع از حق کنیم، البته اگر کسی این را نفهیمد باید برایش توضیح بدهیم که اگر آنجا با دشمن نمی‌جنگیدیم مجبور می‌شدیم در کرمانشاه و همدان با آنان بجنگیم، البته اصل منطق ما این نیست بلکه این‌طور می‌گوییم برای آنان که منطق ما را نمی‌فهمند وگرنه منطق اصلی شهدای ما در وصیت‌نامه‌هایشان است که می‌خواستند برای دفاع از حرم بی‌بی‌زینب(س) شهید بشوند چون این راه حق است و برای آن مبارزه می‌کنیم.

سردار نقدی در توصیه‌ای خطاب به بسیجیان تأکید کرد: ما باید همیشه دغدغه به حق بودن مان را داشته باشیم، دغدغه حفظ و آرامش ما نباید دغدغه به حق بودن مان را بگیرد، اصلاً آرامش را هم می‌خواهیم تا به کمال برسیم، پس دغدغه به حق بودن از همه دغدغه‌ها والاتر است. /805/پ202/ج

ارسال نظرات