۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۵۴۷۰۴
آيت الله حائري شيرازي عنوان کرد؛

سرمایه گذاری آمریکا برای تضعیف بنیان خانواده

آیت الله حائری شیرازی با توجه به روايات معصومين(ع) گفت: خانواده رکن اساسي در جامعه است و همه تلاش آمريکا در راستاي سست کردن بنيان اين رکن است.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاي رسا در اصفهان، آيت الله محي الدين حائري شيرازي در خيمه عزاي حسيني که در خيابان بزرگمهر اصفهان برگزار شد، گفت: حديث شريف کساء حديث خانواده است.

وي افزود: در مکتب اهل بيت(ع) روي مسأله خانواده تأکيدات زيادي شده و اين به خاطر تأثير بي بديل خانواده در استحکام جامعه است.

آيت الله حائري شيرازي ادامه داد: وقتي خانه با آجر يا بلوک يا سنگ ساخته مي شود استقامت ساختمان تابع مصالحي است که در آن به کار برده مي شود، بناهاي زمان شاه عباس با اين که چندين قرن از زمان ساخته شدن آن گذشته است ولي هنوز استقامت بسيار بالايي دارد، به اين سبب که هر خانواده يک آجر براي نظام جمهوري اسلامي است، آمريکا براي تضعيف آن اين قدر تلاش مي کند.

وی اظهار کرد: هجوم آوردن با هواپيماها و تانکها در جنگ هشت ساله راهبردي نداشت؛ از این رو تلاش شان در راستاي سست کردن بنيان خانواده قرار گرفت، آمريکائيها از تحکيم بنيان خانواده ها مي ترسند چون فهميده اند همه مسائل از اين استحکام نشأت مي گيرد.

استاد اخلاق حوزه علميه به رواج بي بند و باري در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: اين بي بند و باري ها، اين بد حجابي ها همه و همه به خاطر سست کردن بنيان خانواده ها است، آنها فهميده اند که به واسطه حجاب بنيان خانواده حفظ مي شود به خاطر همين تلاش مي کنند چادر و روسري را از سر زنان ما بردارند، چادر و روسري که پرچم شخصيت يک انسان و يک خانواده و در نهايت يک جامعه است.

وي با توجه به مقام والاي حضرت فاطمه(س) و حضرت مريم(س) تأکيد کرد: زنان دچار خود کم بيني نشوند، حضرت فاطمه(س) يک زن بوده اند، حضرت مريم(س) که از ميوه هاي آسماني تناول مي کردند، يک زن بودند، کجا سراغ داريد خداوند براي مردي مائده آسماني بفرستد؟

آيت الله حائري شيرازي افزود: همان گونه که مردان کفيل حفظ خانواده هستند، زنان نيز در اين مسئله نقش حياتي بازي مي کنند، امام خميني(ره) مي فرمودند انسان از دامن مادرش به معراج مي رود.

استاد اخلاق حوزه علميه به حديث شريف کساء به عنوان حديث خانواده اشاره کرد و گفت: اين حديث زيبا براي تبيين بهترين توع ارتباط خانوادگي است، سعي کنيد به عنوان حديث خانواده به آن نگاه کنيد، ارتباط صميمي، احترام متقابل، کاملاً در اين حديث مشهود است، چيزي که در حال حاضر لازمه بسياري از خانواده هاي جامعه ما است.

وي در پايان ابراز کرد: راه حفظ استحکام خانواده در اين روايت زيبا آمده، اين روايت مي گويد، مالک زبانت شو تا مالک دل برادرانت شوي، زن و مرد در برخورد با يکديگر بايد مالک زبانشان شوند تا مالک دل همسر و فرزندانش شود، اين روايت اساس حفظ استحکام خانواده است./867/پ202/ج

ارسال نظرات