۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۵۴۵۴۸
حجت الاسلام نجاریان زاده:

عاشورا معیار تمییز حق و باطل و تشخیص ظالم از مظلوم است

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه بسیاری از افراد باطل هستند اما لباس حق بر تن می‌کنند و می‌خواهند ضربه به حق بزنند، گفت: عاشورا معیار حق و باطل و تشخیص ظالم از مظلوم است.
حجت‌الاسلام محمود نجاريان‌زاده

حجت الاسلام محمد حسن نجاریان زاده، معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه در روایتی از امیرمؤمنان(ع) آمده است که «مَنِ استَوى يَوماهُ فهُو مَغبونٌ» هر کس دو روزش مساوی باشد، ضرر کرده است، تصریح کرد: مکتب عاشورا در هر سال برای ما پیام‌های فراوانی را به همراه می‌آورد، برای اینکه عاشورا اختصاص به زمان سال 61 هجری ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس روایات که می فرمایند «كل يوم عاشورا» هر روز می‌تواند عاشورا باشد و كل ارض كربلا  هر شهر می تواند کربلا باشد و کل شهر محرم هر ماه می‌تواند محرم باشد؛ بنابراین آنچه را که از تعالیم عالی عاشورایی ما می‌آموزیم آن است که حق را بشناس بعد برو سراغ اهلش؛ خیلی‌ها باطل هستند اما لباس حق بر تن می‌کنند و می‌خواهند ضربه به حق بزنند این عاشورا برای ما حق را مشخص می‌کند. 

حجت الاسلام نجاریان زاده اظهار کرد: عاشورا امامت و ولایت، ظالم و مظلوم را برای ما مشخص می‌کند؛ بنابراین اگر کسی قبل از ایام عاشورا و بعد از ایام عاشورای او فرقی نکند معلوم می‌شود که از حیات عاشورایی بهره ای نبرده است.

وی افزود: عاشورا حیات است، اینها به دنبال قصاص بر می‌آیند که در برابر ظلم و ظالم بایستند و از حق مظلوم دفاع کنند، عاشورایی که به دفاع از مظلوم برآید و ولایت و حق را بشناسد عاشورا می‌شود در غیر این صورت فقط ظاهر خودمان را به شکل عاشورایی‌ها در آوردیم.

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: بین حقیقت و بین مجاز فرسنگ‌ها فاصله است اگر ما خودمان را به شکل عاشورایی در بیاوریم مجاز است، اما اگر به کنه عاشورا پی ببریم حقیقت است و با حقیقت انسان به همه جا خواهد ‌رسید.

نقش آفرینی در عرصه جهانی با تاکید بر شعارهای کلیدی عاشورا

حجت الاسلام نجاریان با اشاره به این سخن امام حسین(ع) که می فرمایند آیا نمی‌بیند کسی به حق عمل نمی‌کند و باطل را کسی انکار نمی‌کند، اظهار داشت: امروز در جامعه ما یکی از منکرات بدحجابی است باید عاشوراییان همه با هم عزمشان را جزم کنند این فساد را از کشور ما دور کنند.

وی اضافه کرد: هر کسی به کشور ما می‌آید متأسفانه می‌گوید ما گمان نمی‌کردیم ایران اسلامی شاگردان مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع)، پیروان امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) با این وضعیت در جامعه بگردند.

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: برای نقش آفرینی در عرصه جهانی باید بر شعارهای کلیدی همچون شناخت حق، امر به معروف و نهی از منکر، پیمود راه شهدای کربلا تاکید کرد؛ چنانچه در شهدای کربلا می‌بینیم طفل شش ماهه تا پیرمرد هشتاد ساله وجود دارد، این دانشگاهی است که سن مطرح نیست و چه بسا افرادی ره صد ساله را یک شبه طی کردند.

حجت الاسلام نجاریان در پایان گفت: اگر حق را بشناسیم، به حق عمل کنیم، محوریت حق امامت و ولایت را بشناسیم و سر سفره حق بنشینیم هرگز باطل نمی‌تواند بر ما حکمرانی داشته باشد./875/ت302/ی

ارسال نظرات