۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۵۴۴۰۸
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی:

ساخت ستون‌های سنگی صحن حضرت زهرا به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: ساخت و استقرار ستون‌های سنگی صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف به بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
ساخت ستون‌های سنگی صحن حضرت زهرا(س) به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، خلیل نجفی نظام‌آبادی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی عصر امروز در نشست هماهنگی مشارکت‌های مردمی و نذورات ماه محرم استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده ساخت و استقرار ستون‌های سنگی صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف به بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از محل نذورات مردمی تاکنون 65 میلیارد ریال از این مبلغ تأمین شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تصریح کرد: صحن حضرت زهرا (س) به عنوان یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات هم‌اکنون در نجف اشرف در حال اجراست که استان مرکزی مسؤولیت تأمین سنگ این پروژه عظیم را بر عهده گرفته است.

نظام‌آبادی ادامه داد: استان مرکزی در پی این تعهد تأمین سنگ 605 ستون سنگی را بر عهده دارد که تاکنون 42 محموله سنگ از شهرستان محلات بارگیری و به نجف اشرف ارسال شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: صحن حضرت زهرا (س) در فضای 220 هزار متر مربع با هدف رفاه حال زائران احداث می‌شود.

نظام‌آبادی بیان داشت: هم‌اکنون طرح نشان ارادت و طرح توسعه و بازسازی گنبد امام حسین (ع) در قالب خشت‌های آسمانی در حال اجرا است که طرح توسعه از پیشرفت 40 درصدی برخوردار است.

بارگیری محموله سنگ‌های صحن حضرت زهرا(س) از محلات به مقصد نجف

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در ادامه گفت: محموله جدیدی از سنگ‌های مورد استفاده در طرح توسعه حرم علوی که به نام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در حال اجراست، از شهرستان محلات به مقصد نجف اشرف بارگیری شد.

نظام‌آبادی افزود: چهل و دومین محموله از ستون‌های صحن حضرت زهرا(س) امروز از کارخانه سنگستان محلات بارگیری و به نجف اشرف ارسال شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تصریح کرد: این محموله شامل قلمه ستون 106، پا ستون سفید، رینگ پرتقالی، سرستون سفید و سبز و رینگ پای ستون سبز جمعا 23 جعبه است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ادامه داد: پروژه بزرگ صحن حضرت زهرا (س) که به همت ستاد بازسازی عتبات و با دستان هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، 6 هکتار معادل 60 هزار متر مربع مساحت دارد.

نجفی نظام‌‌آبادی در ادامه بیان کرد: این صحن شامل دو بخش زیارتی و غیر زیارتی و شبستان است که 89 هزار متر مربع آن ویژه بخش زیارتی است که استان‌ مرکزی مسؤولیت تامین سنگ‌های این پروژه را بر عهده گرفته است./842/202/ب3

ارسال نظرات