۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۵۴۱۰۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان:

فرزندان را بر پایه مکتب و آموزه های حسینی تربیت کنیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در همایش شیرخوارگان حسینی خطاب به مادران، گفت:‌ فرزندان خود بر اساس مکتب و آموزه های حسینی تربیت کنید چراکه آینده حکومت اسلامی در دستان فرزندان شماست.
شیرخوارگان حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی از نخستین ساعت صبح امروز با حضور پرشور مادران و فرزندان شیرخوار آنان در مراکز مذهبی و مصلاهای استان هرمزگان برگزار شد و مادران با حضور در این مراسم فرزندان شیرخوار خود را بیمه حضرت علی‌اصغر(ع)٬ طفل شیرخوار سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) کردند.

مادران و خردسالان هرمزگانی به یاد شهید ۶ ماهه کربلا به سوگ نشستند

در این مراسم مداحان در رثای شهادت طفل شیرخواره حضرت رباب(س) به ذکر مصیبت پرداخته و مادران با فریادهای یا حسین (ع) و یا صاحب الزمان(عج) به عزاداری طفل شهید کربلا پرداختند.

حرکت دسته‌ جمعی مادران به همراه فرزندان شیرخوارشان در همایش شیرخوارگان به صورت باشکوه و منظم برگزار شد و مادران با بر تن کردن لباس‌های سبز رنگ و سربندهای یا حضرت علی‌اصغر(ع) بر تن فرزندانشان در این همایش حضور یافتند.

همایش شیرخوارگان حسینی با استقبال پرشکوه مادران و فرزندان در گلزار شهدای بندرعباس، حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع)، حسینیه ثارالله و سایر اماکن مذهبی شهر بنتدرعباس برگزار شد و سخنرانان پیرامون اهمیت قیام عاشورا و نهضت حسینی مطالب مبسوطی را بیان کردند و مداحان نیز در رثای کوچک ترین سرباز کربلا به مرثیه سرایی پرداختند.

همچنین این همایش در دیگر شهرستانهای استان هرمزگان باشکوه خاصی برگزار شد و در این مراسم مادران با لالایی فرزندان خود عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت امام حسین(ع) و شهدای والامقام کربلا نشان دادند.

در مراسمی که در مرقد مطهر امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس برگزار شد حجت الاسلام منصور هاشمی مدیر کل اوقاف و امورخیریه هرمزگان به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام منصور هاشمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان امروز در همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس گفت: این همایش‌ بصورت محوری از سوی سازمان مرکزی اوقاف تدارک یافته و سال به سال از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

وی افزود: همایش محوری شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شهید حضرت علی اصغر(ع) با هدف بیان بخشی از واقعه کربلا در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین محافل مذهبی در جهان اسلام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تصریح کرد: آشنایی با نهضت عاشورا، پیام اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم ستمگران از اهم اهداف برگزاری این مراسم است که هرساله به عظمت و شکوه آن افزوده می‌شود.

وی با ذکر مصائب حضرت علی اصغر (ع) گفت: هر چند آن شهید از نظر سن صغیر بوده ولی آنچنان در تاریخ اسلام تاثیرگذاشته که تا ابد الدهر با یاد و نام او مردم اشک می ریزند و از او مدد می خواهند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اهمیت تربیت فرزند در سنین پایین بیان‌ کرد: مادران نقش بسیار مؤثری در رشد و پرورش کودکانشان دارند و باید با شناخت خوب از ارزشهای دینی، آن را برای فرزندانشان نهادینه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: حضور مادران و شیرخوارگانشان در این همایش بزرگ، آماده سازی فرزندانشان برای یاری حضرت صاحب الزمان (عج) بوده و امید است کودکان و فرزندان با معارف مهدوی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه همه ما باید رهروان خوبی برای راه امام حسین(ع) باشیم گفت: برای اینکه فرزندان ما حسینی شوند اول باید خودسازی کرده و خودمان را حسینی کنیم.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به خاطرات مادر یکی از شهدای دفاع مقدس بیان کرد: این مادر می‌گوید همیشه با وضو به فرزندم شیر می‌دادم و امروز او به بالاترین مقام اسلام یعنی شهادت نائل آمده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه حضرت علی اصغر(ع) درس حمایت از ولایت را به همه حق‌ جویان تاریخ داد گفت: زمانی که امام‌ حسین(ع) ندای هل من ناصر ینصرونی را دادند حضرت علی‌اصغر(ع) در گهواره ناله ‌ای کردند به این معنا که من هم سرباز ولایتم و آماده ایثار و شهادت در این راه هستم.

وی زنده نگاه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را برای جامعه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اهل‌بیت (ع) برای حفظ دین حتی خانواده خود را در راه رضای خدا فدا کردند و باید تأکید کنیم که ما نیز همه هستی‌مان را برای دین فدا می‌کنیم.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات و خطرات فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان، ترویج بی اخلاقی و بداخلاقی در فضای مجازی را یکی از تهدیدهای دشمنان نام برد و تاکید کرد: والدین نباید فرزندان خود را در فضای مجازی تنها بگذارند، باید نحوه استفاده صحیح از این فضا را که هم می تواند فرصت و هم تهدید جدی برای فرزندان باشد آموزش دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خطاب به مادران گفت:‌ فرزندان خود بر اساس مکتب و آموزه های حسینی تربیت کنید چراکه آینده حکومت اسلامی در دستان فرزندان شماست

یادآور می شود، حجت الاسلام دهقان نیز در مراسم شیرخوارگان حسینی در گلزار شهدا درباره تهضت عاشورا و قیام بزرگ حسین بن علی(ع) مطالب مبسوطی را بیان کرد./201/851/ب1

ارسال نظرات