۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۵۲۸۶۴
استاد حوزه علمیه قم:

گفتمان انقلاب اسلامی مرز جغرافیایی نمی شناسد

حجت الاسلام مردانی با بیان اینکه دین، مرزها را فراتر از مساله جغرافیایی مطرح کرده است، گفت: در دین داریم هر مسلمانی در جای از دنیا درخواست کمک کرد باید به کمک او شتافت وقتی نگرش این جوری شد و دید مردم را عوض کردیم که در اینجا نقش صدا و سیما، فضای مجازی، مجلات و روزنامه‌ها خیلی پررنگ می‌شود وقتی دید مردم دید روشنی شد نسبت به این مساله دیگر این گونه فکر نمی‌کنند.
حجت الاسلام مردانی

حجت الاسلام عبدالحمید مردانی استاد حوزه علمیه در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در جواب برخی از افراد که مخالف کمک به کشورهای مسلمان هستند و این کار را مانع بزرگی برای حل مشکلات داخلی می‌دانند، تصریح کرد: فکر و ایده ای که در نزد برخی مردم هست ناشی از نبود آگاهی کافی است و از روی غفلتی است که نسبت به مرزهای اسلام و مساله دین اسلام یعنی گستره دین اسلام دارند.

وی ادامه داد: وقتی این مساله را به عنوان یک مساله ملی یا آن چیزی که ملی‌گراها در نظر می‌گیرند می‌خواهیم در نظر بگیریم می‌گویند خانه من این است خواهر من آن است که از پدر و مادر من باشد و امثال اینها؛ اما دین فراتر از اینها صحبت می‌کند دین «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» می‌گوید دین مرزهای را محصور در یک مساله جغرافیایی نمی‌کند.

حجت الاسلام مردانی با بیان اینکه دین مرزها را فراتر از مساله جغرافیایی مطرح کرده است، ابراز داشت: در دین داریم هر مسلمانی در جای از دنیا درخواست کمک کرد باید به کمک او شتافت وقتی نگرش این جوری شد و دید مردم را عوض کردیم که در این جا نقش صدا و سیما، فضای مجازی، مجلات و روزنامه‌ها خیلی پررنگ می‌شود وقتی دید مردم دید روشنی شد نسبت به این مساله دیگر اینجوری فکر نمی‌کنند.

استاد حوزه افزود: دین فقط در کشور ما نیست مساله دفاع از دین و دفاع از ناموس وقتی مطرح می‌شود، خواهری که در سوریه نام شیعه و مسلمان را دارد یا خواهری که در بحرین است و آن خانمی که در یمن هست هر جا که باشد در هر نقاط دنیا که باشد این‌ها می‌شوند ناموس ما و دین ما چنین می‌فرماید که باید به کمک این‌ها بیاییم، بنابراین باید این نگرش کاملاً تغییر می کند.

حجت الاسلام مردانی اظهار داشت: از سوی دیگر این نگرش یک نگرش اشتباه است وقتی ما مساله را از ابعاد دیگر فرض کنیم اگر در جایی از دنیا به اسلام  و قرآن ضربه وارد شود، یعنی به کشور و مرز ما جسارت شده و ضربه وارد شده است، این به عنوان یک شکست دینی و مذهبی شمرده می‌شود؛ بنابراین باید اقدام کرد.

نقش گفتمان انقلاب اسلامی در دفاع از مرز و بوم ایران

وی با بیان اینکه مساله دفاع از دین گاهی اوقات رنگ بیشتری پیدا می‌کند، اظهار داشت: وقتی که  انقلاب ما برگرفته از قرآن و شریعت اسلام باشد، پس بنابراین قوانینی را که مطرح می‌کند این قوانین مساله اسلام و قرآن و دین را مطرح می‌کند اینجا است که نقش انقلاب اسلامی، سردمداران و حاکمان این انقلاب در رهبری و هدایت مردم پررنگ می‌شود.

استاد حوزه اضافه کرد: رهبران و حاکمان دینی می‌آیند مردم را به سمت و سویی می‌برند که از ناموس و دین خودشان و یا از انقلاب خودشان دفاع کنند،‌ انقلابی که برگرفته از دین اسلام و قرآن است پس در یک جمله ما می‌توانیم بگوییم دفاع از انقلاب همان دفاع از شریعت و قرآن می‌شود، اینجا است که این انقلاب پر رنگ‌تر می‌شود.

حجت الاسلام مردانی در پایان گفت: ما باید این انقلاب را با جان حفظ کنیم که حفظ انقلاب؛ حفظ مکتب و ناموس خودمان است؛ از این رو ارتباط مستقیم بین گفتمان انقلاب و دفاع از مرزهای کشور کاملاً روشن می‌شود./875/ت302/س

ارسال نظرات