۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۵۲۳۰۰
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی:

حوزه فرهنگ باید از مسائل جناحی و سیاسی دور باشد

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر لزوم پرهیز از مسائل جناحی در حوزه فرهنگ، گفت: اساساً حوزه فرهنگ باید فارغ از مسائل جناحی و سیاسی باشد.
حسین ثابت قدم وحید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه مسؤولیت صرفاً امانتی برای خدمتگزاری است، گفت: در مدت مسؤولیت خویش فعالیت‌های مختلفی در حوزه فرهنگ و هنر در استان انجام شد.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی در سفر به استان اظهار داشت: در این راستا دبیرخانه سبک زندگی را در خراسان شمالی راه‌اندازی کردیم و این استان مرکز تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در این زمینه خواهد شد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزاری چندین دوره جشنواره تئاتر رضوی، افتتاح اولین مکتب‌خانه موسیقی کشور، راه‌اندازی دفتر مطالعات اقوام و فرهنگ عامه، راه‌اندازی کاروان تدبیر و امید در قالب سفر به شهرستانها و تصویب ٥٠٠ مصوبه، برنامه‌ریزی و پیگیری برگزاری همایش ملی سبک زندگی، پیگیری برگزاری بزرگداشت آیت‌الله میرزا حسن موسوی بجنوردی (ره)، برگزاری همایش گفتمان تئاتر دینی کشور و غیره را از مهم‌ترین اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در پنج سال گذشته عنوان کرد.

ثابت‌قدم وحید با اشاره به لزوم پرهیز از مسائل جناحی در حوزه فرهنگ گفت: اساساً حوزه فرهنگ باید فارغ از مسائل جناحی و سیاسی باشد.

 

اقتدار کشور از حوزه فرهنگ آغاز می‌شود

محمود دلپسند، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی هم در این مراسم گفت: با توجه به جایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظایف این سازمان بسیار متنوع و تأثیرگذار در جامعه و زندگی مردم است.

وی با بیان اینکه فرهنگ به‌عنوان امری جدایی‌ناپذیر و انکارناپذیر در زندگی ماست و اقتدار کشور نیز از حوزه فرهنگ آغاز می‌شود، تصریح کرد: از این نظر در حوزه‌های اقتصاد، سیاست و امنیت مسائل فرهنگی هم نقش اساسی دارد.

دلپسند با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ بسیار کار حساس، ظریف و سختی است، اظهار کرد: توسعه فرهنگ اسلامی ایرانی بر مبنای اعتقادات با حفظ ارزش‌هایی است که داریم و این امر مهم با همکاری و همت مسؤولان محقق خواهد شد.

گفتنی است، در این آیین با قدردانی از زحمات پنج‌ساله حسین ثابت‌قدم وحید در سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسین فرخنده به‌عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان معرفی شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات