۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۵۲۲۱۹

تشریح ویژه‌ برنامه‌های محرم و صفر در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اعزام مبلغ و استقرار روحانیان طرح هجرت، برگزاری تجمعات بزرگ عاشورایی در نقاط مختلف استان، مراسم شیرخوارگان حسینی و گفتمانهای دینی با موضوع عاشورا از مهمترین برنامه‌های اجرایی در ایام محرم و صفر امسال است.
بزمانی

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: ایام محرم و صفر به‌دلیل جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به مساجد و هیئات مذهبی فرصتی مناسب برای نشر ارزشهای دینی و ارتقای سطح معرفتی و بصیرتی جامعه است.

وی اظهار کرد: روحانیان و ائمه جماعت مساجد در این ایام باید روی مسائلی همچون گسترش اخلاق معنوی، بیان حقیقت عاشورا و مقابله با انحرافات و تحریفها، اهمیت مسأله امر به معروف و نهی از منکر در سلامت جامعه، مقابله با جنگ نرم و روضه خوانی بر اساس مقتلهای معتبر تأکید داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری تجمعات بزرگ عاشورائیان در نقاط مختلف استان، اعزام مبلغان و روحانیان طرح هجرت، برپایی نشستهای توجیهی همچون «طلایه‌داران تبلیغ» و گفتمانهای دینی با موضوعات عاشورایی در مساجد جامع شهرستانها از مهمترین برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

وی بیان کرد: در گفتمانهای دینی تأکید ما بر بیان فلسفه عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع)، مسائل روز جهان اسلام از جمله پدیده شوم تکفیر و نیز تشریح رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره مسائل مختلف فرهنگی از جمله اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

حجت‌الاسلام بزمانی ادامه داد: در ایام محرم و صفر امسال سعی داریم تا مسؤولیت اجرای بخشی از برنامه‌ها از جمله برپایی ایستگاه‌های صلواتی و جذب نذورات مردمی به خود نسل جوان جامعه واگذار شود و ادارت تبلیغات اسلامی نیز روی آن نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه روحانیان باید اسلام ناب را به جامعه معرفی کنند، عنوان کرد: روحانیان به‌ عنوان مروجان دینی باید مراقب آ فات و آسیبها باشند، زیرا ‏امروز دشمن اصل اسلام و ریشه قرآن را هدف قرار داده است./302/831/ب1

ارسال نظرات