۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۵۲۲۰۱
امام جمعه اردبیل:

لازمه عشق به سیدالشهدا پیروی از سیره عملی آن حضرت است

امام جمعه اردبیل لازمه عشق و محبت به سید الشهدا(ع)را پیروی از سیره عملی آن حضرت دانست و گفت: تفکر و آموزه های سرور شهیدان یک درس عملی برای تمام انسانها به منظور سعادت دنیا و آخرت است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در پانزدهمین همایش استقبال از محرم در اردبیل، با اشاره به واقعه عاشورا و بیان اینکه تمام خوبی ها و زیبایی ها در کربلا جمع شده اند، خاطرنشان کرد: تفکر و آموزه های سرور شهیدان یک درس عملی برای تمام انسانها به منظور سعادت دنیا و آخرت است.

وی افزود: گریستن بر شهیدان عاشورا وسیله ای برای رسیدن به عشق حقیقی است و به طور قطع لازمه محبت و عشق به سیدالشهدا(ع) پیروی از سیره عملی آن حضرت است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: حاکمیت احساسات صرف در راه عشق به سالار شهیدان، ما را از رسیدن به هدف اصلی که همان رهرو واقعی آن بزرگوار بودن هست باز می دارد، همانگونه که وقتی مسلم در مسجد کوفه نامه حسین(ع) را می خواند مسجد از صدای گریه های مردم به لرزه افتاد ولی هنگامی که نماز مغرب و عشا تمام شد، اطراف سفیر کوفه خالی ماند چون اهالی کوفه فقط با احساسات خود برای حسین (ع) گریستند و از شناخت واقعی آن بزرگوار بازماندند.

بهترین راه پیمودن حق تبعیت از ولایت است

نماینده ولی فقیه در استان، مجلس عزاداری برای شهیدان عاشورا را مجلس سرسپردگی و ارادت به حق دانست و راه درست پیمودن مسیر حق را ولایت، اطاعت و مودت ذکر کرد و گفت: نباید به طور صرف به آداب شکلی و جنبه های عاطفی و احساسی عزاداری ها توجه شود چرا که اینها همواره وسیله و نمادی برای رسیدن به اصل و محتوای انقلاب امام حسین (ع) و یاران باوفایش هستند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه بدخواهان امامت و ولایت نقشه ها و توطئه های شیطانی فراوانی برای انحراف اذهان و دور ساختن مردم از اهل بیت(ع) طراحی می‌کنند، بیان داشت: به طور حتم برپایی عزاداری ها و مجالس سوگواری باشکوه و پرشور همراه با شعور حسینی تمام دشمنان را ناامید و نقشه هایشان را نقش بر آب خواهد کرد.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) فقط با شخص یزید و معاویه مبارزه نکرد بلکه با قیام خویش به آزادگان جهان یاد داد که با تفکر ظالمانه، منحط و منحرف یزید و امثال آن در هر مکان و زمانی که باشد مخالفت کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام حسین(ع) قیام و نهضت تاریخی خود را برای حاکمیت رهبری صالح انجام داد تا در هیچ زمانی فرصت و مجالی برای رهبران فاسق و هوسران به وجود نیاید.

وی افزود: بعضی کشورهای همسایه ایران آشکارا به مبارزه با امام حسین(ع) برخاسته و اعلام کرده اند که هیچ فردی حق برافراشتن پرچم سیاه ماتم حسینی در کوچه و بازار و حتی در بیابان را ندارد چراکه به ادعای باطلشان این اقدام سبب سلب استقلال کشورشان می شود.

آیت الله عاملی با بیان اینکه به غیر از این کشورها در هیچ کشور مسلمان و حتی غیرمسلمان دنیا از اهتزاز پرچم عزای حسین(ع) جلوگیری نمی شود، گفت: مگر غیر از این است که آموزه های سرور آزادگان ازجمله شجاعت و غیرت آن بزرگوار دفاع از کشور و استقلال هر مملکتی را فراهم می کند.

وی تشریح کرد: حاکمان نادان این کشورهایی که از برافراشته شدن پرچم حسینی ممانعت می کنند ادعا دارند که مانند کلیسیاها عبادت و عزاداری باید در درون عبادتگاهها و در فضاهای سرپوشیده انجام شود غافل از آنکه آنقدر شان انقلاب عاشورا و عزاداری برای امام حسین (ع) بالاست که نمی توان آن را با کلیسیا مقایسه کرد.

گفتنی است، پانزدهمین همایش استقبال از محرم با حضور خیل عاشقان و محبان اهل بیت(ع) به همت شهرداری اردبیل و شورای شهر و هیأت امنای محلات شش گانه اردبیل با تجلیل از پیرغلامان حسینی اردبیل برگزار شد./937/202/ب2

ارسال نظرات