۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۵۲۰۹۶
استاد حوزه علمیه:

دشمنان از روحیه جهادی و انقلابی ما می‌ترسند

حجت‌الاسلام بابانیا با بیان این‌که شهدا مظهر روحیه جهادی و انقلابی بودند، گفت: دشمنان آنقدر از این روحیه وحشت دارند که تنها در یکی از کشورها سالی دو بار جلسه برگزار می‌کنند تا راهی برای مقابله و مبارزه با شیعه پیدا کنند که مظهر این تفکر است.
بابانیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام قاسم بابانیا، از اساتید حوزه علمیه خراسان، پیش از ظهر امروز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان این‌که شیطان به دلیل تکبر ورزیدن در مقابل خداوند از درگاه او رانده شد، اظهار کرد: انسان اگر گناه کند خداوند او را از درگاه خود بیرون نمی‌اندازد بلکه راهی به نام توبه در مقابلش قرار داده است.

وی افزود: انسان‌ها گناه می‌کنند اما به سفارش آیات و روایات متعدد هر چه سریعتر باید از گناه خود توبه کنند زیرا ممکن است مرگ اجازه توبه به آن‌ها ندهد. بنابراین قبل از فرا رسیدن مرگ انسان باید به خدا پناه ببرد و توبه کند.

استاد حوزه علمیه خراسان در ادامه با یادآوری سالروز شهادت حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد تصریح کرد: انسان می‌تواند به درجه‌ای برسد که دیگر از او خطا و گناهی سر نزند. شهید هاشمی‌نژاد در خاطرات خود می‌فرمودند که سال‌ها خدمت امام خمینی(ره) شاگردی کردم اما یکبار هم ندیدم که از ایشان خطایی سر بزند.

وی در ادامه افزود: این گناه نکردن سرچشمه‌اش مغرور نبودن است. در جنگ تحمیلی علیه ایران، افرادی بودند که برای خود منییتی قائل نبودند و همه کاری می‌کردند. یکی از بسیجیان تعریف می‌کرد که در مقابل سنگر مشاهده کردم، فرمانده مشغول جارو کردن است. به سراغش رفتم تا جارو را بگیرم. گفتم؛ چرا شما مقابل سنگر را جارو می‌کنید؟! پاسخ داد: من مقابل سنگر را جارو نمی‌کنم بلکه دلم را جارو می‌کنم.

حجت‌الاسلام بابانیا تصریح کرد: فردی که دلش را جارو می‌کند می‌تواند به خوبی با امام رضا(ع) ارتباط برقرار کند و زائر حرم ایشان شود.

وی افزود: بهترین فرزندان این مرز و بوم در هشت‌سال دفاع مقدس به زیبایی حماسه آفریدند حال ما نیز باید مراقب باشیم دستاورد‌های این عزیزان را به باد ندهیم. آن‌ها در وصیت‌نامه‌ها و نقاط گوناگونی گفتند که ما می‌رویم تا اسلام و دین حفظ شود، بنابراین ما نیز باید در حفظ ارزش‌های به دست آمده کوشا باشیم.

حجت‌الاسلام بابانیا در ادامه به وحشت دشمنان از روحیه جهادی و انقلابی اشاره کرد و گفت: دشمنان آنقدر از این روحیه ما وحشت دارند که تنها در یکی از کشورها سالی دو بار جلسه برگزار می‌کنند و تمام به اصطلاح اندیشمندان خود را فرا می‌خوانند تا راهی برای مقابله و مبارزه با شیعه پیدا کنند که نماد این روحیات است.

وی به بیان سه گونه تعهد که در عالم وجود دارد پرداخت و ابراز داشت: یکی از تعهدها، تعهد خدا بر انسان است. تعهد دوم تعهدی است که انسان‌ها بر یکدیگر دارند. ما نمی‌توانیم نسبت به سختی کشیدن مردم نقاط دیگر جهان بی‌تفاوت باشیم و تنها منطقه و زندگی خود را آرام کنیم.

استاد حوزه علمیه خراسان نوع سوم تعهد را اینگونه بیان کرد: تعهد سوم، تعهد انسان به خداست. یکی از مصادیق این تعهد نذری است که انسان نیت می‌کند بعد از برآورده شدن حاجتش آن را انجام دهد.

لازم به ذکر است این جلسه هر روز تا پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود./202/862/ب1

ارسال نظرات