۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۵۱۹۳۱
آیت الله مجتهد شبستری:

دشمن از راه فرهنگ وارد عرصه نبرد شده است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن از راه فرهنگ و تفکر وارد عرصه نبرد شده است، گفت: بسیجیان ادامه دهنده انقلاب هستند و در برابر نبرد فکری و فرهنگی دشمن باید به جهاد فکری روی بیاروند.
آیت الله شبستری در دیدار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر امروز در دیدار اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: بسیجی یعنی کسی که در راه دین خدا و ارزشهای الهی جهاد کند.

وی با بیان اینکه جهاد در راه خدا به تناسب شرایط و مقتضیات متفاوت است، ابراز داشت: گاهی ممکن است جهاد فی سبیل الله نبرد با دشمن متجاوز یا نبرد با کفار حربی باشد که این یکی از مصادیق بارز جهاد است، دشمن بعد از دفاع مقدس فهمید که در عرصه نظامی موفق نخواهد بود از این رو وارد عرصه جنگ نرم شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهاجم شدید فرهنگی دشمن، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی دشمن همچنان ادامه دارد بلکه بیشتر هم شده است، تمام شؤون زندگی ملل مسلمان، به ویژه ملت ایران به ویژه در دانشگاه ها تحت الشعاع این تهاجم فرهنگی دشمن است، لبه تیز حملات نیز متوجه جوانان عزیز در دانشگاه ها است، در مقابل این تهاجم، بسیجیان عزیز هستند که می توانند تا حد امکان با توجه به ابزار موجود که در اختیار دارند با تهاجم فرهنگی مقابله کنند.

وی مسأله امر به معروف و نهی از منکر را در دانشگاه ها مهم دانست و افزود: یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی و مصادیق بارز جهاد فی سبیل الله مسأله امر به معروف و نهی از منکر است که گاهی از جهاد نظامی و دفاع نظامی هم فضیلت و اجرش بیشتر است. برای اینکه به وسیله این فریضه است که سایر احکام اسلام اجرا می شود و مذاهب و اعتقادات در امان می ماند و معاملات حرام از بین رفته و کسبها حلال می شود، ضامن اجرای بقیه احکام الهی فریضه امر به معروف و نهی از منکر و این وظیفه از اصلیترین وظایف بسیجیان عزیز است.

امام جمعه تبریز رأس همه معروفها را مسأله انقلاب اسلامی عنوان و تأکید کرد: مسأله انقلاب اسلامی، حفظ نظام و ولایت فقیه در رأس همه معروفها قرار دارد بنابراین بسیجیان عزیز باید از این ارزش ها، دفاع و حمایت نمایند، و اجازه ندهند تا دشمن در هدفهای شیطانی خود به موفقیت برسد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، ابراز داشت: ایشان مکرر تاکید دارند که انقلابی هستید و انقلابی بمانید، انقلاب تمام نشده است و امام(ره) نیز می فرمودند؛ در اثنای راه هستیم و این مسأله باید تداوم داشته باشد، از این رو باید همه هوشیار باشیم و انقلابی بمانیم و انقلاب را ادامه دهیم تا به اهداف خود دست پیدا کند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان در دانشگاه ها، افزود: بسیجیان عزیز ادامه دهندگان راه انقلاب اسلامی هستند، راهی که امام (ره) ترسیم و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند، دشمن با سرمایه گذاری در دانشگاه ها تلاش می کند بین نسل جوان دانشگاهی و ارزشهای دینی زاویه ایجاد کند، که در رأس آن ولایت فقیه و انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با تاکید بر جهاد فکری در مقابل هجمه های داخلی و خارجی، تصریح کرد: کسانی که تفکرات اسلام ناب در آنها وجود ندارد و با ارزشهای دینی و ولایت فقیه فاصله دارند باید از نظر فکری با آنها مقابله کرد نه با درگیری و دعوا، این مسايل معنی ندارد، در مقابل مسائل فکری باید تقابل فرهنگی انجام پذیرد و در مقابل نبرد فکری نیز باید دفاع فکری کرد./202/854/ب1

ارسال نظرات