۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۵۱۸۰۷
فرمانده سپاه عاشورا:

دوران دفاع مقدس گنج پایان‌ناپذیر ملت ایران است

سردار کریمیان با تأکید بر این‌که شهدای دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت را احیا کردند، گفت: دوران دفاع مقدس گنج پایان‌ناپذیر ملت ایران است.
سردار کريميان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی صبح امروز به همراه تعدادی از پیشکسوتان جنگ تحمیلی و کارکنان سپاه استان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تعدادی از پیشکسوتان و فرماندهان لشکر 31 عاشورا دیدار کرد.

وی در این دیدارها از شهدا به عنوان فرهنگ سازان بزرگ تاریخ ایران اسلامی یاد کرد و با بیان این‌که شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را احیا و دِین بزرگی بر گردن مردم دارند، اظهار داشت: شهدا برای ساختن این فرهنگ ارزشمند از جان خود که سرمایه اصلی هر انسان است، گذشتند.

کریمیان با تأکید بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، افزود: هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات دروان غرور و افتخار ملت ایران است، باید دانست که اگر شهدا با خدا معامله کرده و جان بر کف نهادند، فراموشی یاد و نام آن ها خسران بزرگی برای کشور محسوب می شود.

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خاطراتی از ایثار جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: جراحت هایی که ایثارگران در جسم خود دارند، نشان افتخاری است که با آن ها همراه بوده و نشانگر آن است که در راه ارزش ها کوتاهی نکردند؛ در حقیقت دوران دفاع مقدس گنج پایان‌ناپذیر ملت ایران است.

همچنین مقصود پور رادی، جانباز و پیشکسوت لشکر 31 عاشورا در این دیدار با بیان این‌که شهدا به قافله عاشورا پیوستند، اظهار داشت: شهدا آزادمردانی بودند که لباس خونین خود را کفن کرده و درجه «عند ربهم یرزقون» را از خدا گرفتند. با این اوصاف هیچ کس نمی تواند به ارزش های والا و آرمان شهدا خدشه ای وارد کند.

این پدر شهید اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی را به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: شهدا هرگز راضی نیستند به خاطر تحریم ها با استکبار معامله کنیم؛ چراکه برای مسلمانان این تحریم ها در زمان پیامبر اسلام هم بود.

همچنین یعقوب صمدلوئی، یکی از فرماندهان و پیشکسوتان لشکر31عاشورا در دوران دفاع مقدس در سخنانی با گرامیداشت یاد و نام شهدا، اظهار داشت: هرجا از یاد شهدا غافل شده ایم، پس رفت کرده ایم. اگر امروز صنایع دفاعی کشور پیشرفت کرده، علت اصلی ادامه آرمان و هدف شهدا بوده است.

وی با اشاره به این‌که هم‌نشینی با شهدای دوران دفاع مقدس را افتخاری برای خود می دانم، افزود: هرچند امروز وضع جسمانی ام ایجاب نمی کند، در سپاه حضور فیزیکی داشته باشم؛ تا جایی که مقدور باشد در همه یادواره ها شرکت می کنم؛ امثال بنده هرگز لحظه ای از رسالت اصلی خود عقب نشینی نخواهند کرد.

صمدلوئی راه امام، شهدا و تبعیت از ولایت را بزرگترین سرمایه برای نظام دانست و ادامه داد: به گذشته درخشان نظام افتخار می کنیم، هرچند برخی مشکلات وجود دارد و انتقاداتی هم داریم؛ اما گلایه ای از هیچ کس نداریم و در تبعیت از ولایت فقیه همچنان آماده ایم./935/202/ب2

 

ارسال نظرات