۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۵۱۷۷۲

نگاهی به برنامه­‌های رادیو معارف در هفته جاری

تبيين عزاداري مطلوب در سيره معصومين(ع) در برنامه «شور و شعور»، بررسي جايگاه ضرب المثل در آموزه هاي ديني و فرهنگ عامه، بررسي عناصر مودت و دوستي از نگاه قرآن در برنامه « به رنگ خدا» و پخش «داستان روزهاي سخت نبرد» به مناسبت هفته دفاع مقدس، بخشی از مهمترین برنامه‌های رادیو معارف است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تبيين عزاداري مطلوب در سيره معصومين(ع) در برنامه «شور و شعور»، بررسي جايگاه ضرب المثل در آموزه هاي ديني و فرهنگ عامه، بررسي عناصر مودت و دوستي از نگاه قرآن در برنامه « به رنگ خدا»، پخش «داستان روزهاي سخت نبرد» به مناسبت هفته دفاع مقدس، از مهمترین عناوین برنامه‌های رادیو معارف است.   

شور و شعور حسيني در راديو معارف

اين رسانه ديني در آستانه ماه محرم اقدام به توليد و ساخت برنامه  «شور و شعور» كرد.

برنامه «شور و شعور» كه با هدف تبيين عزاداري مطلوب در سيره معصومين (ع) طراحي  و ساخته شده است با كارشناسي حجت الاسلام والمسلمين دكتر مريجي به بررسي عزاداريهاي متنوع و متعدد در ايران اسلامي خواهد پرداخت.

«شور و شعور» كاري از گروه اخبار معارفي و اطلاع رساني به تهيه و سردبيري محمد علي حسينيان و اجراي محبوبه شيرعلي در پنج برنامه  از سه شنبه 6 مهر ساعت 21:30 تقديم شنوندگان راديو معارف مي‌شود.

روشهاي دانش اندوزي در راديو معارف

برنامه مهربان باشيم به تبيين مثل«قيمت هركس به قدر علم اوست» مي‌پردازد.

همزمان با آغاز سال تحصيلي برنامه مهربان باشيم از 3 مهر 95 به تبيين مثل «قيمت هركس به قدر علم اوست» مي‌پردازد.

اين برنامه با كارشناسي حجت الاسلام آتشين صدف به بررسي جايگاه اين مثل در آموزه هاي ديني و فرهنگ عامه ، مصاديق علم جويي ،روشهاي دانش اندوزي، آفات علم جويي و  عوامل موفقيت در علم جويي خواهد پرداخت.

در اين برنامه با دستمايه قرارگرفتن ضرب المثل‌هاي رايج در ذهن و زبان مردم، موضوعات برنامه انتخاب شده و توسط كارشناسان خبره لايه‌هاي اجتماعي و مايه‌هاي معرفتي اين ضرب المثل‌ها را واكاوي مي‌كنند.

 «مهربان باشيم» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه و سردبيري محمد حسن جلالي و اجراي رضا ملايي از شنبه تا پنجشنبه ساعت 7:05  از راديو معارف بر روي موج FM رديف 96 مگاهرتز تقديم شنوندگان مي شود.

تبيين عناصر مودت و دوستي از راديو معارف

برنامه به رنگ خدا با محوريت موضوع بررسي عناصر مودت و دوستي از نگاه قرآن به روي آنتن مي‌رود.

 برنامه «به رنگ خدا» تلاشي است از هنرمندان گروه قرآن و اهل بيت(ع) كه با محوريت قرآن و حديث در صدد نشان دادن راه زندگي ديني است.

 اين برنامه در هفته جاري3 الي 8  مهر 95  با محوريت موضوع تبيين عناصر مودت و دوستي از نگاه قرآن به روي آنتن مي‌رود.

برنامه «به رنگ خدا» به تهيه و سردبيري سيد احمد محمودي و اجراي مجيد گلشيري از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 17:15 از راديو معارف پخش مي‌شود.

علمدار كربلاي ۵ در راديو معارف

روزهاي سخت نبرد در داستان هفته از رشادتهاي سردار شهيد يدالله كلهر مي‌گويد.

همزمان با ايام دفاع مقدس «داستان روزهاي سخت نبرد» از راديو معارف پخش مي‌شود.

اين برنامه مورخ 2 مهر 95  به تهيه كنندگي حسن توكلي زاده و روايتگري علي فرحناك به روايت زندگي سردار شهيديدالله كلهر مي پردازد.

داستان هفته برنامه اي است كه موضوعات فرهنگي و اجتماعي در آن، به صورت روايي بيان مي‌شود مخاطبان راديو معارف مي توانند شنونده اين برنامه روزهاي جمعه ساعت 13:15 بر روي موج FM رديف 96 مگاهرتز باشند./998/پ204/ی

ارسال نظرات