۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۵۱۶۸۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

برخی به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند/ لزوم عدم اعتماد به دشمن

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر عدم اعتماد به دشمن، گفت: امروز جمهوری اسلامی بی‌اعتمادی مطلق به استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا دارد که این بی‌اعتمادی باید روز به‌ روز گسترش پیدا کند، بنابراین برخی چهره آمریکا را بزک نکنند و دوست جلوه ندهند که آمریکا واقعاً دشمن ما است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در نکا برگزار شد با اشاره به درس‌های دفاع مقدس از بی‌اعتمادی به آمریکا، اظهار داشت: از هفته دفاع مقدس درس‌های فراوانی می‌توان دریافت کرد که بی‌اعتمادی به دشمن یکی از آن‌ها است.

وی افزود: موفقیت مدیریت جهادی همانگونه که در جبهه‌های دفاع مقدس این مدیریت جهادی بود که توانست موفق عمل کند و مقاومت در سایه تحریم و تهدید همانطور که جنگ را در زمانی به پیش برده و به پیروزی رساندیم که نهایت تحریم و تهدیدها وجود داشت، دو درس بزرگ دیگر از دفاع مقدس به شمار می‌آیند.

امام جمعه نکا با بیان تلاش برخی به منظور عقب‌نشینی سپاه با استفاده از شانتاژ و غوغاسالاری، خاطرنشان کرد: سپاه باید مراقب بوده و فریب این شانتاژبازی‌ها را نخورده و قرص و محکم در دفاع از انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها وارد شده و حمایت خود را عملی کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نقش سپاه و بسیج بسیار سازنده بوده و امروز نیز در جنگ نرم، فعالیت سخت و بازسازی کشور نیز نقش بسیار مهمی دارند چرا که سپاه سنگر مستحکم انقلاب بوده و به آن افتخار می‌کنیم.

وی تأکید کرد: سپاه در صنایع نظامی در سایه تحریم‌ها به بهترین موفقیت‌ها دست پیدا کرد، بنابراین امروز نیز مدیریت جهادی و مقاومت در سایه تحریم و تهدید عامل پیش برنده کشور و گره‌گشا به شمار می‌آید.

امام جمعه نکا با بیان این‌که رزمندگان سپاه اسلام در هشت سال دفاع مقدس تصویری بی‌نظیر از دلدادگی به پروردگارشان را به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: فرزندان غیور کشورمان در جنگ تحمیلی با اقتدا به رهبرشان حماسه‌ای ماندگار خلق کردند.

وی با اشاره به این که رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی مفهوم والای از خودگذشتگی را عینیت بخشیدند، ادامه داد: مدافعان خاک مقدس نظام اسلامی با عشق و دلدادگی به رهبر و مقتدای خود خرمشهر را از دست دشمن بعثی خارج کردند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان‌ این‌که دفاع هشت ساله فرزندان غیور ایران اسلامی در برابر دشمن تا دندان مسلح بعثی نشان دهنده غیرت و دلدادگی آنها به ولی فقیه زمان بود، ادامه داد: امروز نیز رزمندگان نظام اسلامی گوش به فرمان ولی فقیه هستند.

امام جمعه نکا ایثار، از خودگذشتگی و رشادت های ملت ایران را عامل پیروزی دفاع مقدس دانست و گفت: ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس عزت و افتخار دوچندان کسب کرد و امروز در عرصه بین المللی جایگاه ارزنده ای دارد.

وی عزت، اقتدار و سربلندی امروز نظام مقدس ایران اسلامی را مدیون خون شهدا و ایثارگری های جانبازان در هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: خانواده های محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران حق بزرگی بر گردن آحاد ملت ایران دارند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که مردمی بودن رزمندگان، ایمان و پایبندی مردم به ولایت فقیه از رموز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود، گفت: با وجود اینکه دشمن از پیشرفته‌ترین تجهیزات و ادوات جنگی برخوردار بود اما ملت ایران با خواست خداوند و ایمان موفق شد در این جنگ نابرابر بر دشمنان پیروز شود.

امام جمعه نکا با بیان این که دوران دفاع مقدس سبب تحکیم همدلی و وحدت برای نظام اسلامی، سپاه، بسیج، ارتش و ملت شد، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس، عزت و سربلندی برای ملت ایران به همراه داشت و رزمندگان جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود در برابر دشمنان مقاومت کرده و آنان را با خفت و خواری از مرز و بوم این دیار بیرون کردند.

وی با اشاره به این که دفاع مقدس به عنوان گنجینه ای ارزنده است که باید از دستاوردهای گرانقدر آن استفاده کنیم، بیان داشت: باید تلاش کنیم از ظرفیت های ارزنده دفاع مقدس بهره گیری کنیم که پیشرفت و تعالی کشورمان را تضمین می کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که ولایی بودن به شعار و حرف های زیبا زدن نیست، افزود: ولایتمدار واقعی کسی که همواره به گوش به فرمان ولی امر باشد و در تحت هر شرایطی حتی با پرداخت هزینه نیز ثابت کند سرباز تحت امر ولایت است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که متأسفانه برخی ها در کشور تنها شعار ولایت پذیری سر می دهند و در عمل به گونه ای دیگر عمل می کنند، خاطرنشان کرد: مدعیان ولایت پذیری باید در گفتار و عمل این ادعا را به اثبات برسانند.

استاد حوزه علمیه مازندران ملت ایران را تابع محض ولایت فقیه دانست و با بیان این که این مردم در 37 سال اخیر هر آنچه که در توان داشتند در دفاع از آرمان های انقلاب، نظام اسلامی و ولایت به صحنه آوردند، تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس تنها صحنه کوچکی از حضور در صحنه مردم در جهت دفاع از انقلاب و ولایت بود.

وی با اشاره به این که فرزندان انقلاب اسلامی امروز نیز در دفاع از آرمان های اسلام و ولایت در خط مقدم دفاع از حریم اهل بیت(ع) حاضر شده اند، خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم نشان دادند که خط سرخ شهادت همچنان باقی است و امروز در سنگری دیگر از این آرمان های الهی دفاع می کنند.

حجت الاسلام‌ محمدی لائینی در ادامه با یادآوری لشکرکشی سال 2001 آمریکا به منطقه، تصریح کرد: 16 سال از لشکرکشی آمزیکا به منطقه به بهانه‌های واهی مبارزه به تروریست می‌گذرد درحالی که آمریکایی‌ها منافقینی که به وسیله ترور بیش از 17 هزار نفر را در کشور ما به شهادت رساندند را زیر چتر خود گرفته و در این شرایط چنین ادعای واهی را مطرح می‌کند.

وی با تأکید بر عدم اعتماد به دشمن، افزود: امروز جمهوری اسلامی بی‌اعتمادی مطلق به استکبار جهانی در رأس آن آمریکا دارد که این بی‌اعتمادی باید روز به‌ روز گسترش پیدا کند بنابراین برخی چهره آمریکا را بزک نکنند و دوست جلوه ندهند که آمریکا واقعاً دشمن ما است.

امام جمعه نکا با اشاره به عهدشکنی مکرر آمریکا در همه عرصه ‌های جهانی، اظهار کرد: آمریکایی‌ها امروز نیز بارها به بهانه اشتباه در سوریه آتش‌بس را با بمباران مواضع ارتش سوریه نقض می‌کنند که البته این روش آن‌ها در تمام کشورهای عراق و افغانستان نیز بوده است اما ما که بارها آمریکا را تجربه کرده و بی‌اعتمادی به آمریکا را لمس کرده‌ایم دیگر نباید از این راه گزیده شویم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر تقویت نیروی دفاعی کشور، خاطرنشان کرد: برخی زمزمه می‌کنند که ژاپن و آلمان نیروی دفاعی خود را گنار گذاشته و رشد کردند و متأسفانه این را به ما نیز سفارش می‌کنند که واقعاً انسان تعجب می‌کند کسانی که سازندگان انقلاب و نظام بوده‌اند امروز تئوری‌هایی را ارائه دهند که بنیاد انقلاب و نظام را از بین می‌برد./1317/202/ب2

ارسال نظرات