۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۵۱۵۳۳
تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل مطرح کرد؛

تشکیل جبهه عبری عربی علیه جمهوری اسلامی ایران

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تلاش آل سعود در تشویق کشورهای عربی به برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی، گفت: هدف تشکیل جبهه عبری ـ عربی از سوی آل سعود تبدیل مناقشات اعراب ـ رژیم صهیونیستی به مناقشه عربی ـ ایرانی و تبدیل مناقشات اسلامی ـ صهیونیستی به مناقشه شیعی و سنی است.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اظهارات نتانیاهو درباره روابط حسنه کشورهای عربی و این رژیم و نیز اوضاع و شرایط جاری منطقه، گفت: کشورهای عربی با مدیریت و هدایت رژیم وهابی آل سعود در حال برقراری رابطه آشکار با رژیم صهیونیستی هستند در حالی که پیش از آن رابطه با رژیم اشغالگر قدس، جزء خطوط قرمز اتحادیه عرب بود.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه در گذشته کشورهای عربی علی رغم شرایط بین المللی حاضر به برقراری رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی نبودند، خاطرنشان کرد: در زمان کنونی عربستان سعودی با توجه به شکست در یمن، سوریه، عراق، زیر فشار لابی صهیونیستی به تشویق کشورهای غربی در برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی پرداخته است.

این کارشناس مسائل سیاسی سفرهای اخیر وزیر خارجه عربستان سعودی و انور عشقی از مقامات ارشد امنیتی این کشور به فلسطین اشغالی و گفت وگو با نتانیاهو و سایر مقامات صهیونیستی را نشان دهنده علنی کردن برقراری رابطه دانست و افزود: عربستان سعودی در صدد است قطر، کویت، بحرین، امارات و حتی پادشاهی عمان را به برقراری رابطه با رژیم اشغالگر قدس سوق دهد و هم اکنون با کمک این رژیم، جبهه عبری ـ عربی علیه جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده است.

هانی زاده هدف تشکیل جبهه عبری ـ عربی از سوی آل سعود را تبدیل مناقشات اعراب ـ رژیم صهیونیستی به مناقشه عربی ـ ایرانی و تبدیل مناقشات اسلامی ـ صهیونیستی به مناقشه شیعی و سنی برشمرد و افزود: جنگ طایفه ای و اختلافات مذهبی در منطقه ناشی از تفکرات وهابی رژیم آل سعود است و نتانیاهو کاملا مسأله را درک و برقراری رابطه کشورهای عربی با این رژیم را آشکار ساخت.

وی با بیان اینکه ارتباط کشورهای عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی آشکار است، گفت: عربستان سعودی رابطه تنگاتنگ اقتصادی با رژیم اشغالگر قدس دارد و اکنون در حال آشکار کردن روابط سیاسی خود است./303/9456/ب1

ارسال نظرات