۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۵۱۴۶۳
معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان:

مباحثه و پشتکار در تقویت سطح علمی طلاب بسیار مؤثر است

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان گفت: مباحثه و پشتکار در تقویت سطح علمی و بنیه علمی طلاب بسیار مؤثر است و باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.
تحصيل طلبه

حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در استان لرستان 13 مدرسه علمیه برادران در سطح یک و دو مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید سطح علمی برخی مدارس علمیه استان از سطح یک به دو ارتقاء یافته است و برخی مدارس دیگر نیز درخواست ارتقاء یافتن به سطح دو را دارند.

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و 400 طلبه برادر در حوزه های علمیه استان مشغول تحصیل هستند، بیان داشت: در سال تحصیلی جدید نیز 250 طلبه جذب مدارس علمیه لرستان شده است.

وی حضور به موقع در کلاس درس، اخلاق طلبگی، تهذیب نفس و استفاده از فرصتها را از عوامل موفقیت طلاب عنوان کرد و گفت: با توجه به مسیر طلبگی و سختیهای این راه طلاب باید استعداد طلبگی را داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به نقش اساتید در پیشرفت طلاب، بیان داشت: طلابی که در دوره پذیرش جذب حوزه شده اند، یکی از مواردی که در پذیرش مورد توجه بوده استعداد طلبگی است و اساتید در شکوفایی این استعداد نقش بسزایی دارند.

وی مباحثه و پشتکار را از دیگر عواملی عنوان کرد که در تقویت سطح علمی و بنیه علمی طلاب بسیار مؤثر است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان یادآور شد: داشتن هدف از دیگر عوامل مهمی است که در پیشرفت طلبه نقش بسزایی دارد و طلبه ای که به حوزه ورود پیدا می کند برای رسیدن به هدف خویش باید برنامه ریزی و پشتکار داشته باشد./9459/303/ب2

ارسال نظرات