۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۵۱۱۲۰
حجت الاسلام علیزاده تشریح کرد؛

نحوه راه اندازی رشته و مرکز تخصصی فرهنگ جهاد

عضو شورای تأسیس مرکز تخصصی جهاد با بیان این که رشته فرهنگ جهاد برای سطح سه حوزه مصوب شده و به زودی راه اندازی خواهد شد، گفت: تلاش همه دست اندکاران بر این بود که رشته جهاد رشته ای جامع باشد و از همه استعدادها و امکانات حوزه علمیه استفاده کند.
فرهنگ جهاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیزاده عضو شورای تأسیس مرکز تخصصی جهاد پیش از ظهر امروز در دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد که در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد، با اشاره به راه اندازی رشته فرهنگ جهاد گفت: به برکت های رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب و ایثار و مجاهدت شهدا و به برکت دوره روایتگری سیره شهدا در طول سال های پس از دفاع مقدس مقدس محرز شد که رشته علمی درباره جهاد جایش در حوزه خالی است.

وی افزود: از چند سال قبل طراحی رشته علمی توسط طلاب علاقه مند رشته جهاد شروع شد و با رهنمودهای مراجع تقلید همچون حضرات آیات مکارم شیرازی، شاهرودی و علوی گرگانی کار و سیر برنامه پیش رفت.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که راهنمایی های بزرگان حوزه همچون آیت الله اعرافی، کعبی، حسینی بوشهری و عابدی در شکل گیری رشته جهاد تأثیر بسزایی داشت، ابراز کرد: این راهنمایی ها ما را به سمتی سوق داد که تا در سطح 3 حوزه رشته جهاد را پیشنهاد دهیم و سیر دفاع با وجود چالش ها انجام و کار قبول شد.

وی ادامه داد: رشته فرهنگ جهاد برای سطح سه حوزه مصوب شده و به زودی راه اندازی خواهد شد، تلاش همه دست اندکاران بر این بود که رشته جهاد رشته ای جامع باشد و از همه استعدادها و امکانات حوزه علمیه استفاده کند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که درصدد استفاده از همه مبانی علمی حوزوی در رشته جهاد هستیم، اظهار داشت: رشته جهاد رشته ای مهم است که با رویکرد فقهی و با توجه به سایر علوم حوزوی شکل گرفته است، مبانی قرآنی و حدیثی نیز عمده مبانی و پایه های این رشته هستند که در تعداد واحدهای بسیاری مورد توجه قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: رشته جهاد در راستای امتداد اجتماعی علوم حوزوی برای حرکت به سمت تمدن اسلامی دنبال هدف گذاری عملی است تا بتوانیم حرکتی که مطالبه امام راحل و رهبرمعظم انقلاب بوده است را در این رشته پیگری کنیم.

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: نقطه عزیمت رشته فرهنگ جهاد پاسخ بین رشته ای به همه مسائل جهاد است، ما تحت اشراف علمی استاد عابدی و به کمک همه اندیشمندان حوزوی به دنبال پاسخگویی به تمام مسال جهاد هستیم، امیدواریم این رشته به عنوان رشته ای الگو و ممتاز برای سایر رشته های حوزوی قرار گیرد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات