۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۵۰۸۷۴
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا:

تنها راه تضمين بقای کشور برخورداری از قدرت نظامی است

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گفت: تنها راه تضمين بقاي جمهوري اسلامي ايران برخورداري از قدرت دفاعي و تهاجمي است.
سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندرعباس، گفت: در 8 سال دفاع مقدس، پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم و به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم و برای یک لحظه هم از عملکرد خود نادم و پشیمان نیستیم.

وی افزود: مردم ایران در جنگ، مظلومیت خود و ستم متجاوزان را ثابت و انقلاب را در جنگ به جهان صادر کردیم و موجب شد تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در برابر اسلام احساس ذلت کنند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گفت: 36 سال قبل تجاوز سراسری دشمن به میهن اسلامی با هدف تجزیه و تسلیم ملت ایران می‌گذرد باید خداوند متعال را شاکر باشیم که عزتمندی با برخورداری از قدرت اراده و دفاع در برابر تجاوز به ملت و نیروهای مسلح عطا فرمود.

سرلشکر رشید ادامه داد: به این اعتبار امروز 31 شهریور و هفته دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ، ایام الله بوده و روز ظهور قدرت الهی است چرا که خداوند مکر همه دشمنان را به خودشان برگرداند و همه محاسبات شیطانی دشمنان را در هم شکست و ویران کرد.

وی تصریح‌ کرد: امروز بر همگان روشن است که جنگ به دلیل روش و نتایج آن در کشتار و تخریب مطلوب نیست و ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی از جنگ استقبال نمی‌کند اما هر اقدامی از سوی دشمن متوجه به ارزش‌های دینی و انقلابی و تمامیت ارضی و استقلال کشور و عزت و حقوق ملت ایران بشود سرسختانه و قاطعانه به دفاع و مقابله برمی خیزد و این سرزمین را به قتلگاه متجاوزین تبدیل می‌کند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) اضافه‌کرد: درسی که این ملت از 8 سال دفاع مقدس آموخته، این است که اگر این کشور و ملت از قدرت دفاع برخوردار نباشد مورد طمع دشمنان قرار می‌گیرد و عزت و زندگی سعادتمندانه وی در برابر دشمن نابود می‌شود.

سرلشکر رشید ابراز داشت: ملت شریف ایران آموخته است که نباید یک لحظه از تقویت دفاعی و تهاجمی خود غفلت کند و همواره باید به تقویت دفاعی و تهاجمی خود بپردازد، اقتدار و قدرت کنونی جمهوری اسلامی ایران برآمده از رنج‌ها و مجاهدت‌های مردمی و رشادت‌ها و شجاعت‌های دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و نیروهای مخلص و شهادت طلب بسیجی است که با انقلاب و در دفاع قهرمانانه، مهم‌ترین عزیران خود را از دست دادند و به اسلام تقدیم کردند و بهترین ایام و لحظات زندگی خود را در 8 سال دفاع مقدس در برابر دشمن سپری کردند.

وی گفت: ما امروز وامدار ایثار ملت ایران و پشتیبانی تمام و کمال از نیروهای مسلح و حضرت حق هستیم و برای برخورداری از قدرت دفاعی و تهاجمی با هدف تامین عزت و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب و همچنین حمایت از محرومان و مستضعفان، موقعیت بی نظیر سرزمین ایران اسلامی که به عنوان امتیاز و برجستگی ژئوپلتیک از آن یاد می‌شود با مرور تاریخ چند صد ساله اخیر ایران ناظر بر این معناست که با توجه به ملت بزرگ ایران که چنین سرزمین بی نظیری از سوی خداوند در اختیارش قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: ملت شریف ایران برای ادامه و بقای موجودیت خود، 2 گزینه بیشتر پیش روی ندارد، یا باید در برابر نظام متجاوز و سلطه گر تسلیم شود و یا اینکه برای حیات عزتمندانه و مستقل خود، دشواریها را تحمل کند و قدرت دفاعی و تهاجمی خود را روز به روز افزایش دهد و ملت ایران قریب به 4 دهه است که تحت رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری راه دوم را برگزیده است.

سرلشکر رشید گفت: بحران‌های امنیتی و جنگ‌های نظامی در منطقه غرب آسیا در چند دهه گذشته نشان می‌دهد که در این منطقه حساس و استراتژیک بر اثر مداخله سلطه‌گران متجاوز همواره دستخوش بحران و جنگ‌های دائمی شده است، بنابراین باید حیات عزتمندانه را در رویارویی جسورانه و مدبرانه در برابر باج‌خواهی و زیاده‌خواهی قدرت‌های متجاوز و سلطه گر جستجو کرد.

وی گفت: تاریخ ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تاریخ منطقه تا کنون آئینه تمام نما و روشنی است که می توان سرنوشت ملتهایی را که سازش را برگزیده اند و از تجهیز قدرت دفاعی خود خودداری کرده و یا به دشمن اعتماد کرده اند مشاهده کرد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا تصریح کرد: در منطقه پیرامونی ایران اسلامی و محیط امنیتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای که بی ثباتی و جنگهای مداوم حاصل بی تدبیری حاکمان بی ریشه و فاسد و بی کفایت و وابسته بوده و یا حاصل مداخله قدرتهای متجاوز و بیگانه است و دشمن که همان آمریکاییهای متجاوز و اسرائیلیهای جنایتکار هستند با زبانی جز زبان زور و قدرت آشنایی ندارند در برابر چنین متجاوزانی هرگز نباید تمکین کرد و برخورداری از قدرت دفاعی و قدرت تهاجمی و اراده مستحکم برای رویارویی با دشمنان متجاوز تنها شرط تضمین بقای جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر رشید گفت: ما امروز نیازی نداریم که دشمنان و قدرت‌های سلطه گر در پای میز مذاکره و یا در رسانه به صورت آشکار و یا پنهان، ثبات سیاسی و قدرت نظامی ایران را به رسمیت بشناسند که البته چنین کرده اند، چرا که ملت شریف ایران با حضور در میدان های رویارویی با دشمنان حتی خارج از مرزهای کشور، قدرت خود را به دشمن ثابت کرده و دشمنان نیز این قدرت عظیم را باور کرده اند.

وی ابراز داشت: دشمن امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران را در شرایطی پذیرفته و اذعان دارد که احساس شکست و ناتوانی در مواجهه با نتایج و پیامدهای مداخلات و تجاوزات نظامی خود با تمام وجود احساس می‌کند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا بیان کرد: هدف از برگزاری مراسم رژه در بندرعباس در سطح ملی این است که فرمانده کل قوا در 12 اردیبهشت ماه سال جاری در دیدار با معلمان و فرهنگیان فرمودند: وقتی قدرت داشته باشید و دشمن قدرت شما را ببیند ناچار عقب نشینی می کند وقتی هم در مقابل دشمن از نشان دادن و عرضه کردن مبانی و ارزش خود خودداری کنیم دشمن پررو می شود و حرف‌های بزرگتر از دهان خود می زنند و برای نداشتن رزمایش نظامی ایران در منطقه خلیج فارس طراحی می کنند چه غلط‌های عجیب و غریبی است.

سرلشکر رشید افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، خلیج فارس خانه ماست و جای حضور ملت بزرگ ایران است و ساحل خلیج فارس و سواحل دریای عمان و مکران متعلق به ملت ایران بوده و باید حضور داشته باشد و رزمایش و اظهار قدرت کند، قرآن به ما یاد داده که خودمان را طوری آماده کنیم که دشمن خدا از ما واهمه  و هراس داشته باشد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا تاکید داشت: دشمن هم مراد از همسایه، رقیب و یا کشوری که با ما دشمنی می کند و یا نمی کند نیست، بلکه دشمن یعنی آنکه دشمنی می کند که همه او را می شناسید به همین دلیل در قرارگاه حضرت خاتم الانبیا(ص) تحقق این تدابیر در حضور فرماندهان نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گفت و یکی از تصمیمات این قرارگاه بر این شد تا افزون بر برگزاری مراسم رژه در تهران، در شهر بندرعباس نیز با بسیج توانمندی‌های دریایی، هوایی، زمینی و موشکی در سطح ملی برگزار شود./201/851/ب1

ارسال نظرات