۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۵۰۷۶۶
همزمان با عید غدیر صورت گرفت؛

برگزاری جشن ولایت علوی در ۲۵ بقعه متبرکه استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان فلسفه غدیر را عامل امنیت و ثبات در جامعه اسلامی دانست و گفت: جشن ولایت علوی امروز همزمان با عید غدیر در ۲۵ بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.
حجت الاسلام مرتضی عزیزی

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در حاشیه اجتماع غدیریون این استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تبریک عید ولایت و امامت، قیام امام حسین(ع) را نتیجه ممانعت از ترویج پیام غدیر دانست و ابراز کرد: محوری ترین شعار قیام امام حسین(ع) احیای دین پیامبر(ص) بود و این نشان دهنده این است که اگر کسانی از پیام الهی غدیر ممانعت نمی کردند امام حسین(ع) برای احیای دین جدش بعد از تنها نیم قرن مجبور به قیام نمی شد.

وی با بیان اینکه اهتمام ویژه به غدیر سبب عدم تکرار تاریخ ناگوار اسلام در آینده می شود، خاطرنشان کرد: دشمن در این زمینه تلاش زیادی کرده است تا با القای شبهات ذهن مردم را نسبت به جایگاه ولایت منحرف کند اما این نمی تواند توجیهی برای کم کاری متولیان تبلیغ ولایت در جامعه که روحانیت هستند باشد.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه کسانی که خودشان را از ولایت جدا کرده اند هیچ رنگ و بویی از اسلام و انسانیت ندارند، افزود: اینکه امروز شاهد گروه های تکفیری و تروریستی هستیم که به ظاهر خود را مسلمان معرفی می کند به این خاطر است که از زلال معارف اهل بیت(ع) سیر آب نشده اند و با وجود این که شعارهای اسلامی می دهند اما کمترین ویژگی های یک انسان را هم ندارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان فلسفه غدیر را عامل امنیت و ثبات در جامعه اسلامی دانست و گفت: جشن ولایت علوی امروز همزمان با عید غدیر در ۲۵ بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.

این مقام مسؤول با اشاره به برنامه‌ های اجرایی در هفته «ولایت و امامت» در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برپایی ایستگاه‌ های صلواتی و برگزاری مراسم اخوت و برادری در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌ های اجرایی در این هفته است.

وی همچنین به برگزاری همایش «بانوان ولایی» در بقاع متبرکه استان در عصر امروز اشاره کرد و افزود: همایش بانوان ولایی در امامزادگان دوخاتون(س) شهرکرد و در بقاع شاخص سایر شهرستانها با مشارکت حوزه علمیه خواهران استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به حضور همه اقشار مردمی در امامزادگان بیان کرد: اوقاف با توجه به حضور همه اقشار مردمی متناسب با همه سنین برنامه ‌های فرهنگی برگزار می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در پایان اجرای ویژه برنامه‌ های گرامیداشت عید غدیر را یک وظیفه و تکلیف همگانی دانست و ابراز کرد: ترویج فرهنگ غدیر و ولایت مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی است که باید در دستور عملی همه متولیان امر قرار گیرد./302/9457/ب1

ارسال نظرات