۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۵۰۲۵۰
امام جمعه سنقر:

رشد شخصيت طلاب نياز به تحقيق، پژوهش و تجربه دارد

امام جمعه سنقر در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر گفت: تحصیل و تهذیب دو مقوله مهمی است که باید به یک اندازه در طلاب تقویت شود.
حجت الاسلام مجید صفدری امام جمعه سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیین افتتاحیه سال تحصیلی 96-95 حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر ظهر امروز با حضور 110 طلبه و مبلغ دینی در این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام مجید صفدری، امام جمعه شهرستان سنقر با تبریک ميلاد امام هادي(ع) و دهه امامت و ولايت و همچنین تبریک سال تحصيلي جديد، ابراز داشت: امید است که سالی مملو از علم و اخلاق برای طلاب و خشنودی حضرت ولی عصر (عج) باشد.

امام جمعه شهرستان سنقر مطرح کرد: رشد علمي يكي از ضرورياتي است كه طلاب بايد با جدیت به دنبال آن باشند تا بتوانند رسالت خود که همان تبلیغ و ترویج دین و هدایت جامعه است را به نحو احسن عملیاتی کنند.

این مسؤول تصریح كرد: طلاب، اساتيد و همه مسؤولان مدارس علميه بايد به دنبال رشد شخصي در ابعاد مختلف باشند، زیرا جامعه نيازمند شكل گيري ديني طلاب است تا تأثير بپذيرد.

امام جمعه شهرستان سنقر بیان داشت: طلاب باید بتوانند در عرصه اجتماعي نقش آفريني کرده و ديگران را از علم دين الهي آگاه کنند.

حجت الاسلام صفدری در ادامه افزود: از لوازم مورد نياز يك مبلغ بحث علمي و آموزش است اما اين به آن معني نيست كه صرف علم آموزي براي تبليغ كفايت مي كند، رشد شخصيت طلاب نياز به تحقيق و پژوهش، مطالعه غير درسي و تجربه دارد.

این مسؤول گفت: اهداف اصلي حوزه هاي علميه شناخت عميق اسلام است كه این مهم از طريق تحصيل علوم ديني حاصل می شود، شناختي كه اسلام شناس واقعي به جامعه تحويل دهد يعني كسي كه با منطق و استدلال و توان علمي خود دفاع كامل و صحيحي از اسلام داشته باشد.

وی در پایان ابراز داشت: از دیگر وظایف حوزه های علمیه شناشاندن حقيقت دين كامل به جامعه است، در مدارس علمیه فراگیری مباحث علوم دینی باید وسیله ای در جهت به کمال رساندن انسان باشد./857/203/ب2

ارسال نظرات